Na bezrybiu i rak ryba, czyli o dobrych i aktywnych radnych

Dodano: 12 maja 2017; Rada Miejska obecnej kadencji – jako całość – to bezapelacyjnie najgorsza z rad, jakie trafiły się Górze Kalwarii w ciągu ćwierćwiecza samorządności.


News will be here

Różnie można oceniać poprzednie kadencje, ale jednego odmówić im nie można: pośród radnych nie brakowało ani indywidualistów, ani ludzi, którzy mieli własne zdanie, potrafili je wyrazić i nie bali się tego robić. W tej radzie takie osoby można policzyć na palcach jednej ręki. Dyskusje są tu rzadkością, a standardem jest bezrefleksyjne podnoszenie przez wszystkich radnych ręki za podjęciem uchwały.

Czy są zatem radni, którzy zasługują na uwagę. Moim zdaniem na wyróżnienie zasługuje trójka z nich:

Aleksandra Fedynicz-Komosa. W obecej kadencji debiutuje w roli radnej, ale od razu dała się poznać jako osoba bardzo aktywna. Została wybrana wiceprzewodniczacą rady i w razie braku przewodniczącego Zenona Nadstawnego sprawnie prowadzi posiedzenia. Na sesji nierzadko zabiera głos i zadaje pytania. Często pokazuje się też na gminnych imprezach i spotkaniach z mieszkańcami.

Plotka gminna głosi, że ma duże ambicje i plany związane z przyszłorocznymi wyborami samorządowymi. Coraz częściej daje się słyszeć, że gdyby burmistrz Dariusz Zieliński – na przykład z powodu planowanego przez PiS ograniczenia do dwóch liczby kadencji, przez które można sprawować ten urząd - nie mógł w nich wystartować, mogłaby być kandydatem na to stanowisko wysuniętym przez grupę radnych rządzących naszą gminą od 2010 roku.

Krzysztof Parol także jest radnym pierwszą kadencję. Został wybrany z komitetu wyborczego, który popierał kandydaturę burmistrza Dariusza Zielińskiego, ale stara się zachować niezależność w stosunku do władz. W swoim okręgu wyborczym dopilnował realizacji kilku małych, ale potrzebnych i rzucających się w oczy inwestycji, takich jak na przykład wybudowanie chodnika przy ul. Mariańskiej koło targu.

Najważniejszą dla niego sprawą, którą zajmuje się od początku kadencji, jest rozwiązanie problemu zalewanej po każdych większych opadach ulicy Kalwaryjskiej, przy której zresztą mieszka. Mówi o tym prawie na każdym posiedzeniu rady i nie daje się zbywać mętnymi tłumaczeniami gminnych urzędników i szefostwa Zakładu Gospodarki Komunalnej. Jeśli uda mu się ten problem rozwiązać – a nie będzie to łatwe, bo Kalwaryjska to droga, którą zarządza powiat – z pewnością bez problemu zostanie radnym na kolejną kadencję.

Danuta Rechnia – w przeciwieństwie do wcześniejszej dwójki radych - nie debiutuje w tej roli, ale jest to jej kolejna kadencja. W poprzednich latach udało jej się z powodzeniem doprowadzić do wzmocnienia wału na Wiśle w okolicy Czerska, Brzumina i Królewskiego Lasu, co docenili wyborcy, bo uzyskany przez nią wynik należał do najlepszych w gminie. W wyborach popierała najpierw Stefana Dunina, a w drugiej turze Arkadiusza Strzyżewskiego, a więc kandydatów, którzy przegrali wyścig do fotela burmistrza. Po wyborczej porażce swoich kandydatów zaangażowała się w tworzenie i działalność Stowarzyszenia Razem dla Góry.

W obecniej radzie jest raczej osamotniona i skonfliktowana z grupą trzymającą władzę. Rzadko też zabiera głos na sesjach. Udziela się za to w stowarzyszeniu, które skupia wielu sołtysów z terenu całej gminy i które aktywnie włącza się w działalność społeczną (zbiera na przykład podpisy pod petycją żądającą zamknięcia ośrodka dla cudzoziemców w Lininie) oraz szkoleniową.

Wyraźnie czeka na przyszłoroczne nowe rozdanie w wyborach samorządowych, zmianę układu sił w radzie miejskiej oraz na stanowisku burmistrza.

Mateusz Baj




Dodaj swój komentarz

Imię (pseudonim):

Treść:

Komentarze (44)

mieszkaniec

Data: 12 maja 2017, 11:24 Każden kandydat, tylko nie p. Komosa ........

Waldemar

Data: 12 maja 2017, 11:57 Komentarz został ukryty z powodu naruszenia zasad komentarzy.

StanleyGK

Data: 12 maja 2017, 12:58 Wielki szacunek dla Pani Danuty Rechnio. To pasjonata i bardzo zaangażowana. Oczywiście nie wygodna trzymającym władze.

Sanchez

Data: 12 maja 2017, 22:45 Pani Komosa . . . litości N I E !

ole

Data: 13 maja 2017, 06:43 Nie znam osobiście pani Danuty Rechnio ale już czytając to streszczenie widzę że po pierwsze: nie trzyma sztamy z obecną elitą,po drugie jest zaangażowana w akcję jaką jest zbieranie podpisów odnośnie likwidacji ośrodka WIELKI SZACUN ZA TO!!!! A tak na marginesie pozostała elita też mogłaby ruszyć tyłki i pomóc zbulwersowanym mieszkańcom w likwidacji tej tykajacej bomby jaką jest ośrodek, wkoncu zbliżają się wybory

Zatroskany

Data: 13 maja 2017, 07:24 Panie Mateuszu nie jest Pan na bierząco ostatnia plotka głosi, że kandydatem na burmistrza w razie jak nie będzie mógł kandydować Zieliński ma być Wysokiński.


kosa

Data: 13 maja 2017, 12:29 Słyszałem, że to nie przypadek, że Pani Komosa tak często przemawia na imprezach gminnych i spotkaniach z mieszkańcami, częściej zresztą od burmistrza. Ponoć p. Komosa ma jego poparcie i gdyby wygrała wybory to Pan Zieliński miałby pełnić funkcję zastępcy.

yhym

Data: 13 maja 2017, 12:32 Sitwa, ktora rzadzi tym malym zakompleksionym miasteczkiem, dawno powinna podziekowac. Panie Mateuszu nie wspomnial Pan ze mamy rowniez najgorszego przewodniczacego rady w 25 leciu demokracji, ze obecna kadencja Burmistrza nalezy rowniez do najgprszych w historii Gory Kalwarii. Marazm brak pomyslu, kupczenie, nepotyzm i brak swiezosci czuc na kilometry od Gory Kalwarii.
Srodki unijne, pomoc dla rolnikow, dofinansowania, rozwoj, promocja, inwestycje, edukacja- leza. Z gory kalwarii smieja sie w daleko polozonych miejscowosciach. Od 16 lat Gora Kalwaria jest zasciankiem rzadzanym przez pozal sie Boze czesc malo wyksztalconych dorobkiewiczow.

jam

Data: 13 maja 2017, 13:09 Dobry artykuł do dyskusji. Może podjął by Pan też wątek:
- burmistrzów,
- sołtysów,
- dyrektorów szkół i innych firm, związanych z Gminą,
- organizacji pozarządowych,
- radnych powiatowych.

Chodzi mi głównie o stanowiska \"wybieralne\".
Jak realizują swój program Komitety Wyborcze?

W ocenie radnych pominął Pan, moim zdaniem, radnego Mroza, Posiewęi z Łubnej, Rychlewskiego, Kochańskiego, radną Kwiatkowską, Zdulską no i Nadstawnego, chyba?

A co z rankingiem radnych z \"drugiej strony kija\"? Tu kilka zdań chyba bardziej potrzebnych - wyborcy nieraz nie wiedzą co robią czy co zrobili \"ich\" radni. Więcej wiedzy to lepiej, niż niewiedza - koniec kadencji coraz bliżej... .
Tym bardziej, że videorelacji z sesji wyborcom...brak.
A protokoły z sesji raczej skąpawe.

Mariusz Cholewski

Data: 14 maja 2017, 09:12 Byłem trochę zdziwiony że na ostatnim roboczym spotkaniu dotyczącym rewitalizacji portu w Górze Kakwari Pani Aleksandra Fedynicz-Komosa nie zadawała pytań i nic ciekawego nie zaproponowała :( Słyszałem że jest bardzo aktywna w gminie i jak zobaczyłem Ją na spotkaniu to miałem nadzieję że padną jakieś zapewnienia, propozycję finansowania lub pomysły a tu cisza :(
Jeżeli Pani Komosa jest przedłużaczem obecnej władzy, która dopiero czując oddech na plecach Arkadiusz Strzyżewski ego zaczęła składać deklaracje ustami drugiego wice burmistrza Marka Rutowicza , to ja tej władzy w następnych wyborach dam skierowanie na ławkę rezerwowych ;) Pan Marek Rutowicz jako jedyny przedstawiciel urzędu Burmistrza był na wszystkich 3 spotkaniach organizowanych przez Piaseczyński WOPR dotyczących portu a Pan Burmistrz Zieliński nie pojawił się ani razu.
Dobry polityk i samorządowiec powinien mieć umiejętność współpracy z każdym środowiskiem i każdym człowiekiem , nawet z przeciwnego obozu !
Szkoda że burmistrza Zielińskiego nie było na żadnym z trzech spotkań :(
Może powodem nieobecności burmistrza jest fakt że spotkania odbywają się z inicjatywy wice starosty Arkadiusza Strzyżewskiego ?
Jeżeli tak jest jak piszę to nie stawia to Pana burmistrza na pozycji człowieka środka i kompromisu , którego miastu i gminie potrzeba ! A takiego gospodarza nam potrzeba ;) tym bardziej jak Polską rządzi zagarniający wszystko PiS.
Popieram Arkadiusza Strzyżewskiego i ludzi z nim związanych bo uważam że przedstawiają nowoczesną wizję i kierunek rozwoju, zrozumienie tematu turystyki i jej wagi dla postrzegania miasta i gminy przez przyszłych inwestorów.
Pani radna Danuta Rechnio również zaliczana jest według mnie do niestety nielicznej grupy nowocześnie patrzących w przyszłość a taki kierunek jest mi bliski ;) może dla tego jest mi bliski że jestem w Górze Kalwarii desantowcem który przypłynął tu pod prąd Wisłą z Warszawy ;) z prądem płyną tylko śmieci ;) Jako człowiek mieszkający przez 36 lat w Warszawie mam trochę inne spojrzenie na Górę Kalwarię ;) bardziej z dystansu i bez tak powszechnie tu panującego marazmu ;)
A żeby zdementować ewentualne przyszłe komentarze ! Podpisałem się w tym poście z imienia i nazwiska nie dla tego że zamierzam kandydować na jakieś stanowisko w urzędzie ale dla tego że tak jestem nauczony, zawsze odpowiadam za swoje słowa, nie wstędzę się swoich poglądów i nikogo oprócz swojej żony się nie boję ;)
www.facebook.com/groups/MarinaGoraKalwaria/

XYZ

Data: 15 maja 2017, 09:02 Podsumowanie:
Radni - dla mnie nie są widoczni, może poza nielicznymi przypadkami. Tak naprawdę nie wiem co oni zrobili i w jaki sposób przyczynili się do poprawy naszego życia.
Sołtysi - moim zdaniem to oni najbardziej angażują się w sprawy swoich wsi.
Może by tak stworzyć ranking Sołtysów i Radnych.

Not be The Music Festival

Data: 15 maja 2017, 09:45 TO WASZE OSTATNIE PODRYGI SAMORZĄDOWE

Jaka

Data: 16 maja 2017, 09:24 Komentarz został ukryty z powodu naruszenia zasad komentarzy.

pani burmistrz

Data: 17 maja 2017, 15:48 pani OLA na burmistrz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to mila młoda i energiczna kobieta takiego burmistrza nam trzeba !!!!

zeki

Data: 19 maja 2017, 13:10 Czemu ma ten artykuł służyć? Bo chyba nie rzeczowej analizie działania rady jako całości co sugeruje lead? Co więcej na poparcie tezy o mizernej radzie wybrane zostały osoby, które wedle autora pozytywnie wyróżniają się na tle całości. Gdzie sens, gdzie logika?
Artykuł miał chyba służyć innemu celowi, tym bardziej, że zabrakło opinii o najsłabszych ogniwach rady.

Jako autor wrzutki o zmianie na stanowisku burmistrza powiem Wam tyle, iż decyzja o tym, że jest to ostatnia kadencja p. Zielińskiego zapadła jeszcze przed wyborami (ja dowiedziałem się o tym z rok temu choć pierwszy przeciek był tuż po wyborach). To, że pasowało mi połączyć to z ustawą Sasina wynikało z tego, że nie mam ochoty włazić komukolwiek z buciorami do prywatnego życia. Tyle w temacie.
Moim zdaniem powyższy artykuł powstał właśnie po to, żeby poruszyć temat potencjalnej zmiany na stanowisku burmistrza.

Mateusz Baj

Data: 19 maja 2017, 13:42 @ zeki wszechwiedzący

Cieszę się, że od początku wszystko wiedziałeś, a nawet jeśli czegoś nie wiedziałeś, to arcytrafnie wszystko przewidziałeś. Genialnie rozgryzłeś też cel napisania tego artykułu. Gratulacje, jesteś wielki :-)

wyborca

Data: 19 maja 2017, 15:35 Ja też uważam, że powinno więcej kobiet kandydować na Burmistrza Góry Kalwarii. W Górze mieszka dużo wykształconych, mądrych kobiet, samodzielnych, z doświadczeniem przydatnym w samorządzie. Trzeba je zachęcić do kandydowania - dobrze będzie mieć wybór. Kobietom są bliskie tematy dzieci, młodzieży, bezpieczeństwa, kultury, edukacji, sportu. Potrafia rozmawiac i słuchać.

do XYZ

Data: 19 maja 2017, 16:49
Popieram :
Może by tak stworzyć ranking Sołtysów i Radnych.

Robert

Data: 19 maja 2017, 16:51 Może w tym k...dołku przydała by się jakaś rewolucja , p>Komosa biorąc pod uwagę jej poziom stosunków międzyludzkich oraz poziom intelektualny osiągnęła już szczyt swoich możliwości , teraz jest to ewidentne parcie do koryta , to samo w wypadku pana strzyżewskiego , krasomówcy , szukajcie ludzi konkretnych , artykuł napisany tendencyjnie pod swoich ale to standard u pana Baja więc można było już przywyknąć .

ora et labora

Data: 19 maja 2017, 18:05 Ileż to już razy była mowa o rewolucji we władzach gminy i co i psinco. Beda wybory pojawi się kiełbasa wyborcza i stary układzik będzie trwał. Powinna burmistrzem zostać kobieta, ale niekoniecznie p Komosa.

wyborca

Data: 19 maja 2017, 19:36 Trzeba dać wsparcie mądrym kandydatom i zachęcić do startowania, bo u nas ludzie stracili nadzieję, że można coś zmienić i zapomnieli, czym jest demokracja.
Pani Komosa będzie kiedyś dobrym dyrektorem szkoły, w której pracuje, zaprocentuje doświadczenie nauczycielskie i pozycja radnej. Nie powinna schodzić z tej ścieżki. P. Strzyżewski może być pełnomocnikiem ds. turystyki, czemu nie, nowego burmistrza. Ale burmistrza nowego poszukajmy wśród nas - znajomych, sąsiadów. Trzeba szukać w nas odwagi do zmiany - bo o zmianie mówimy od lat.

Adam

Data: 19 maja 2017, 19:36 Ja tam jestem za p. Komosą, nie dość że ładna to i mądra.

wyborca

Data: 19 maja 2017, 19:41 doświadczenie przydatne w samorządzie to praca na samodzielnych stanowiskach w różnych branżach - ale to nie znaczy, że od lat w naszej gminie. Wręcz odwrotnie - nabyte doświadczenie poza Gminą pozwoli na szersze spojrzenie i przenoszenie dobrych wzorów. U nas wzorów, poza nielicznymi wyjątkami, nie ma.

na temat

Data: 19 maja 2017, 19:53 jeśli panu Mateuszowi chodziło o sondaż przed wyborami, to na dziś mamy taki obraz:
1/ chcemy nowego burmistrza
2/ myślimy o kobiecie
3/ zgadzamy się, że w GK jest zastój i potrzeba odwagi w działaniu nowego burmistrza
4/ szukamy wokół nas
5/ musimy uwierzyć, że mamy większy wybór, niż pojawiające się nazwiska
6/ burmistrz to coś więcej niż zarządca trawników i klombów

Robert

Data: 24 maja 2017, 09:41 Kto z nich obieca pozbycie się muslimów z Linina ? Ma mój głos , ci którzy się nie odzywają będą traktowani jako sprzyjający obecnemu stanowi rzeczy

Miki

Data: 24 maja 2017, 10:22 Obecna władza nie interesuje sie naszym miejskim stadionem, wyglada strasznie. Większe Dotacje na sport przyznaje się wiejskim klubom takim jak Nadstal a nasz który powinien być wizytówką spycha na boczny tor. Ale wiadomo, kolesiostwo pana Zenona i jego pozycja chyba ma znaczenie. Patologia!!!

wyborca

Data: 24 maja 2017, 20:47 Panie Mateuszu proszę dokładnie sprawdzić informacje na temat chodnika przy ulicy Mariańskiej. Podpisy pod wnioskiem o budowę tego chodnika osobiście zbierała radna poprzedniej kadencji rady gminy (obecnie radna powiatu Piaseczno) p. Zarzeczna Bożena. A robiła, to bo p. Zieliński i spółka nie widzieli problemu. Nie widzieli topiących się w kałużach dzieci idących do szkoły, czy idących po \"kocich łbach\" matek z wózkami. Również p. Zarzeczna przyczyniła się do budowy chodnika na ul. Polnej, bo władze zrobiły nowy tylko przy sanktuarium a tu gdzie jest dołek terenu i woda po kostki - władza zostawiła. Takich ludzi wybierajcie, którzy słuchają i starają się pomóc w rozwiązywaniu problemów jak pani Zarzeczna , a nie panie, które lansują się na uroczystościach. No chyba, ze chcecie mieć władze do oglądania ale wtedy, to może Joana Krupa????

mieszkanka

Data: 30 maja 2017, 14:31 A może ktoś coś wie na temat przeniesienia targu w okolice cmentarza? Jakoś ucichło. Jeżeli któryś radny zechce pomóc, to ma mój głos w następnych wyborach. Mamy już serdecznie dość cotygodniowego bałaganu i hałasu.

Kasia

Data: 22 lipca 2017, 15:52 Witam od niedawna mieszkam w Górze i mam pytanie czy są szanse żeby wybudowano tu szpital

ej tam

Data: 24 lipca 2017, 15:47
\" Ponoć p. Komosa ma jego poparcie i gdyby wygrała wybory to Pan Zieliński miałby pełnić funkcję zastępcy\"... ej tam..

Nie ma kandydata większego
od radnego Sieńkowskiego!!
Czy ktoś ma inne zdanie?? Nie widzę...

A poza tym panie Redaktorze:

\" Może podjął by Pan też wątek:
- burmistrzów,
- sołtysów,
- dyrektorów szkół i innych firm, związanych z Gminą,
- organizacji pozarządowych,
- radnych powiatowych.

Chodzi mi głównie o stanowiska \"wybieralne\".
Jak realizują swój program Komitety Wyborcze?

W ocenie radnych pominął Pan, moim zdaniem, radnego Mroza, Posiewkę z Łubnej, Rychlewskiego, Kochańskiego, radną Kwiatkowską, Zdulską no i Nadstawnego, chyba?

A co z rankingiem radnych z \"drugiej strony kija\"? Tu kilka zdań chyba bardziej potrzebnych - wyborcy nieraz nie wiedzą co robią czy co zrobili \"ich\" radni. Więcej wiedzy to lepiej, niż niewiedza - koniec kadencji coraz bliżej... .
Tym bardziej, że videorelacji z sesji wyborcom...brak.
A protokoły z sesji raczej skąpawe.\"

Może taka dyskusja ożywiłaby sezon ogórkowy i lokalny elektorat miałby coś do powiedzenia. Warto porozmawiać!
Temat, zdaje się, raczej poważny i ważny.



nikkos

Data: 24 lipca 2017, 21:28 Proponuję nowy przepis: \" Jeżeli frekwencja w wyborach samorządowych nie osiągnie 50% to nie powinno się wybierać radnych w ogóle\" Zresztą po co nam rady gminne ,wiejskie, miejskie,urzędy i urzędnicy powiaty,starostwa,urzędy marszałkowskie i inne tego typu instytucje? Czy nas Polaków na to stać ,mamy płacić za rozdzielanie naszych własnych pieniędzy? A może tak oddać inicjatywę każdemu z osobna?

Lech

Data: 2 sierpnia 2017, 20:39 Czy to prawda, że Góra Kalwaria jako jedyne tej wielkości miasto nad Wisłą NIE MA oczyszczalni ścieków??

ej tam

Data: 9 sierpnia 2017, 20:16 Panie Redaktorze Mateuszu!

Czy Pan jeszcze na urlopie?

wyborca

Data: 13 sierpnia 2017, 21:31 GÓRA KALWARIA JUŻ OD DAWNA MA OCZYSZCZALNIĘ ŚCIEKÓW !!!!!!!!!!!

$ $

Data: 14 sierpnia 2017, 15:10 Oczyszczalnia jest,tyle że część fekaliów i tak płynie bezpośrednio do Wisły,ale płacimy za oczyszczanie !
Choćby ostatnia studzienka na Strażackiej.

tanie ścieki

Data: 14 sierpnia 2017, 18:42 Ciekawe czy UE która wyłożyła część pieniędzy wie że w Górze Kalwarii oczyszcza się deszczówkę ?

do Admin

Data: 21 listopada 2017, 16:04 Napisali:

- jam :Może podjął by Pan też wątek:
- burmistrzów,
- sołtysów,
- dyrektorów szkół i innych firm, związanych z Gminą,
- organizacji pozarządowych,
- radnych powiatowych.

Chodzi mi głównie o stanowiska \"wybieralne\".
Jak realizują swój program Komitety Wyborcze?

W ocenie radnych pominął Pan, moim zdaniem, radnego Mroza, Posiewęi z Łubnej, Rychlewskiego, Kochańskiego, radną Kwiatkowską, Zdulską no i Nadstawnego, chyba?

A co z rankingiem radnych z \"drugiej strony kija\"? Tu kilka zdań chyba bardziej potrzebnych - wyborcy nieraz nie wiedzą co robią czy co zrobili \"ich\" radni. Więcej wiedzy to lepiej, niż niewiedza - koniec kadencji coraz bliżej... .
Tym bardziej, że videorelacji z sesji wyborcom...brak.
A protokoły z sesji raczej skąpawe.

- XYZ: Może by tak stworzyć ranking Sołtysów i Radnych.

- do XYZ: Popieram :
Może by tak stworzyć ranking Sołtysów i Radnych.

zekiL zabrakło opinii o najsłabszych ogniwach rady.

ej tam: Może taka dyskusja ożywiłaby sezon ogórkowy i lokalny elektorat miałby coś do powiedzenia. Warto porozmawiać!
Temat, zdaje się, raczej poważny i ważny.

Co pan Admin na to? Jest okazja - 3/4 kadencji.

Bliski

Data: 16 maja 2018, 15:28 A.F-K to jest dobra ale w ........mieliśmy okazje chyba ze cztery razy po dwa razy sie spotkać kiedyś fajnie było ale nie radna a już burmistrz nie nie nie to układanka
sie robi ty mi ja tobie
Ta pani zapomniała jak wół cielęciem był
Szkoda pisac prywatka

hmm

Data: 17 września 2018, 09:54 Czy nie czas na podsumowanie czterolecia??

Admin

Data: 17 września 2018, 10:47 @ hmm

W tym tygodniu radni spotykają się jeszcze na dwóch posiedzeniach, w przyszłym tygodniu postaram się przygotować podsumowanie czterolecia.

Waldemar

Data: 17 września 2018, 14:38 Taki \"RAK\" szykuje sę do startu w wyborach na radnego, Rutowicz chce mu budę zlikwidować ,a ten postanowił kandydować już zbiera podpisy.
Jak znam życie zostanie radnym (bo nowy) i sklep na złość znanemu elektrykowi zostanie .

SKY

Data: 17 września 2018, 17:28 Mości panowie... do szabel, wszak do wyborów trochę ponad miesiąc.

hmm

Data: 31 grudnia 2018, 08:24 Komentarz został ukryty z powodu naruszenia zasad komentarzy.

mieszkaniec 2

Data: 3 października 2020, 09:06 Komosa mąci, bo nie ma komu wisieć na szyi. Zieliński znalazł inna ciepłą posadkę gdzie też do emerytury poczeka. Nie interesuje ją i innych radnych bezradnych obskurny, cuchnący obiekt na Wyszyńskiego obok którego przechodzi codziennie, tak samo radny powiatowy już którąś kadencje dyrektor SP2. Oni wszyscy maja gdzieś mieszkańców i wygląd zapyziałego, cuchnącego, brudnego miasta. Oni myślą tylko o swoich interesach tak jak wszyscy, a my ich wybieramy \"bylejakość\" na następna kadencję. Zastanówcie się zanim wrzucicie swój głos do urny.