Nie segregujesz śmieci? Zapłacisz 100 zł

Dodano: 28 lutego 2020; Mieszkańcy, którzy nie będą zbierać odpadów w sposób selektywny zapłacą podwyższoną opłatę w wysokości 100 zł miesięcznie – zdecydowała w czwartek Rada Miejska.


News will be here

Podjęcie uchwały w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi poprzedziła długa dyskusja. Radni mieli uwagi do podwyższonej opłaty za niesegregowanie śmieci oraz do zniżki dla osób, które będą kompostować odpady (1,61 zł miesięcznie od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość).

- Segregacja jest po to, żeby śmieci nie traktować jak śmieci, tylko jak surowce wtórne. To jest sens segregowania, i na tej podstawie można obliczać zniżki – podniosła w trakcie dyskusji radna Aleksandra Fedynicz-Komosa. Zwróciła uwagę, że w przypadku kompostowania rozliczenie z firmą odbierającą odpady, odbywa się na podstawie ich wagi, a w uchwale kwotę dzieli się na ludzi. – Bioodpady są najcięższą frakcją, więc ci którzy nie produkują tej frakcji, powinni być odpowiednio nagradzani – przekonywała radna.

Fedynicz-Komosa wskazała na gminę Izabelin, gdzie Rada Gminy uchwaliła 6 zł zniżki za kompostowanie. – My musimy iść w takim kierunku, żeby ludzie zrozumieli, że śmieci które produkujemy to jest surowiec wtórny. Tutaj nie ma tej propozycji. Wyłącznie karanie karą 100 zł od osoby za to, że się nie segreguje, i dodatkowo  stosowanie odpowiedzialności zbiorowej w przypadku zabudowy wielorodzinnej, nie rozwiązuje tematu – mówiła radna.

Odpowiadając na wątpliwości radnych burmistrz Arkadiusz Strzyżewski podkreślił, że procedowana uchwała nie ma wprowadzać rewolucji. Jak tłumaczył zmieniło się prawo, i od 1 maja samorząd jest zobligowany wprowadzić kary dla osób, które nie segregują odpadów oraz zniżki dla osób, które je kompostują. 

Włodarz poinformował, że magistrat sprawdził jak wyglądają zniżki za kompostowanie w 11 okolicznych samorządach. W większości z nich kształtują się na poziomie 1 zł.

Jednocześnie burmistrz podkreślił, że dopiero obecny przetarg na konkretne frakcje odpadów (do tej pory gmina płaciła operatorom ryczałtowo) jest przełomowy. Pokazuje, ile gmina płaci za daną frakcję. Na przykład za tonę śmieci zmieszanych 1000 zł, a za tonę szkła 300 zł. - Mamy argument, żeby mówić mieszkańcom, że warto segregować – wskazał Strzyżewski.

Ostatecznie za uchwałą opowiedziało się 11 radnych, 7 było przeciw, a 1 osoba wstrzymała się od głosu.

Do końca marca, a więc do końca umowy z obecnym operatorem, podstawowa stawka za odbiór odpadów pozostanie bez zmian, tj. 33,86 zł za jednego mieszkańca. 

(mat)




Dodaj swój komentarz

Imię (pseudonim):

Treść:

Komentarze (52)

obserwator

Data: 28 lutego 2020, 12:10 Jak to się dzieje, że opłata w innych województwach jest 2 razy mniejsza a śmieci odbierane są 2 razy częściej (przecież koszt odbioru i składowania w naszej okolicy nie jest faktycznie 4 razy droższy)? Czy nasze władze nie wiedzą o tym, że są odpowiednie służby, które mogą zbadać czy nie nastąpiła zmowa cenowa. Doprowadzono do monopolu a teraz cena jest podnoszona lawinowo z jednoczesnym obniżeniem świadczonych usług...? Szkło raz na 2 miesiące - skandal, plastik, papier raz na miesiąc - dramat. Gdzie to wszystko trzymać? Z domów rodzinnych zrobiono sortownie śmieci. Jeśli już tak dużo płacimy to żądajmy częstszych odbiorów.

Artek

Data: 28 lutego 2020, 12:45 Do obserwator
Tak, ceny za odbiór śmieci drastycznie wzrosły ale nie ma co porównywać do innych gmin, województw itd. Niestety jest to absurdalne, ale dla przykładu obecnie koszt nowego/świeżego plastiku na butelki do użytku spożywczego jest mniejszy niż koszt plastiku z recyklingu! Jest to szokujące! Jeszcze nie dawno sortownie śmieci sprzedawały wysokoenergetyczne odpady (za 300/200/100zł za tonę) do cementowani a dziś z racji, że jest tego tak dużo i nie mają co z tym robić to sortownie płacą cementownią żeby to od nich odebrali!!!
Niektóre gminy już dawno powinny podnieść ceny, ale obawiały się, że mieszkańcy przy wyborach będą ich za to rozliczać... A jak ludzie z branży mówili, że nie da się za te kilka złotych legalnie i normalnie śmieci utylizować/przerabiać itp to ludzie się śmiali i mówili \"ale gdzieś to maja jeszcze taniej\", \"tamta gmina jakoś daje rade\". Tak, dawali radę, wywozili i zakopywali w lasach, albo raz na jakiś czas \"przypadkowo\" śmieci ulegały samozapłonowi i dalszy problem co z tym zrobić znikał.
Nie ma co się oszukiwać, nie radzimy sobie od dawna ze śmieciami i jest to bardzo duży i kosztowny problem...

do obserwator

Data: 28 lutego 2020, 14:54 nie mądrkuj

pr

Data: 28 lutego 2020, 15:13 1,61 zł., a nie można 0,97 zł. albo 0,34 zł. Ta stawka nie zachęci do postawienia kompostownika . Obniżenie opłaty miało zachęcić mieszkańców domów jednorodzinnych do zmniejszenia oddawanych odpadów, prawie nikomu nie będzie się chciało lub opłacało.Te odpady są ciężkie, gmina płaci za wagę, było by dużo mniej. Osoby które to zaproponowały powinny zajmować się śmieciami ale na ulicy czyli po prostu zamiatać bo chyba tylko do tego się nadają.

Mieszkanka47

Data: 28 lutego 2020, 17:04 A to 100zl to od osoby czy może od domu jedno rodzinego? I gdzie stawiać tyle pojemników i tak już chadnikjem niema jak przejść

Wyborca

Data: 28 lutego 2020, 17:27 Strzyzewski gdzie twoje obietnice przedwyborcze ze będziemy płacić mniej za śmieci??? Zieliński podniósł opłatę na 15 zł i wzbudziło to wzburzenie i Strzyzewski nnapisal artykuł ze można płacić mniej a teraz jak został burmistrzem mamy najdroższe śmieci w powiecie i jeszcze straszy karami!!!

Mariusz

Data: 28 lutego 2020, 17:50 Masakra niedługo nie będzie mnie stać na zapłacenie za śmieci plase 160zl miesięcznie a gdy widzę jak podjeżdża smieciarka i wrzuca moje śmieci i śmieci sąsiadki która nie segreguje śmieci bo jest sama i nie oplaca się jej segregowac do jednej smieciarki i nie patrzac co jeśt w pojemnikach to po co ta segregacja ite stawki

Aaa

Data: 28 lutego 2020, 18:00 Może by tak uchwalić dopłatę do segregowanych śmierci ....

Aga

Data: 28 lutego 2020, 18:12 Kochani nie trzeba szukać w innych województwach, Nasz sąsiad gmina Chynów - 21 zł od osoby. Brawo dla Naszej władzy, oby tak dalej.

mieszkaniec

Data: 28 lutego 2020, 18:33 ci co nie segregują śmieci powinni płacić 150zł od osoby, a ci co segregują śmieci to powinni płacić po 30zł a ci co mieszkają na wsiach za Bio powinni płacić 2 zł od osoby


Gall.

Data: 28 lutego 2020, 18:34 Juz się cieszę-będzie okazja zrobic sobie gnojownik przy płocie z sąsiadem, a co - niech ma darmowy zapaszek i przy okazji szczury i inne zwierzątka , co lubują zajadać się zgnilizną.

ze wsi

Data: 28 lutego 2020, 19:22 \"Bioodpady są najcięższą frakcją, więc ci którzy nie produkują tej frakcji, powinni być odpowiednio nagradzani – przekonywała radna. \"

Odkąd pamiętam liście zawsze gniły tam gdzie spadły, a skoszona trawa tam gdzie ją skosiłem ,ale WY najmądrzejsi nakazaliście pakować do worów ,a wory WAS zawaliły.
Teraz to już Wasz problem !
Nie da się już zakopać.

Alek

Data: 28 lutego 2020, 20:08 A ja tam problemu nie widzę. Co się da to pale w piecu, reszta do lasu. Zameldowany jestem u rodziców w innej gminie i tam place już po tegorocznej podwyżce 19 zł. Jak ktoś zna stawki to wie skąd mogę pochodzić. Jakbym miał płacić stawki, które obowiązują na terenie gminy GK to bym chyba wypowiedział im umowę że niby się wyprowadzam i podpisał bym umowę w innej gminie na cudzy adres. Płacił bym mniej a śmieci albo palił albo do lasu wywoził.
Można też komuś wystawić je pod bramę w dniu wywozu hahaha

Niech gmina czy inni rzadzacy powiedzą że robią wszystko by nie było smogu- chcą karać zamiast nagradzać to takie są efekty

MaxSegregatus

Data: 28 lutego 2020, 21:08 Warunkiem sine qua non zmian na lepsze - są zmiany ustrojowe filarów gospodarki odpadami w Polsce w kierunku implementacji sprawdzonych reguł systemowych z krajów „starej dwunastki” - dlatego uparcie TRZEBA TO UŚWIADAMIAĆ NIEUSTANNIE bo dotyczy comiesięcznych obligatoryjnych opłat polskich rodzin.
Dlaczego mimo galopujących comiesięcznych opłat za śmieci – Polsce nadal zagrażają kary za brak osiągnięcia unijnych wymogów? Otóż w krajach Unii Europejskiej comiesięczne opłaty za śmieci zasilają lokalne administracje samorządowe które budują i utrzymują publiczne systemy gospodarki odpadami komunalnymi. Jest to tak zwany system naturalnego monopolu gminnego określany jako \"in house\". Osiągnięcia tego systemu, w którym tylko 10 procent odpadów trafia na składowanie - są podstawą unijnych wymogów dla całej Wspólnoty Europejskiej.

U nas aferałowie uparli się na koniec XX wieku aby comiesięczne opłaty polskich rodzin omijały samorządy i zasilały fundusz zysków firm kręcących lody na śmieciach. Dlatego mimo tego, że płacimy za odpady już więcej niż bogaci Niemcy – to nadal wizytówką polskiej gospodarki odpadami są dzikie wysypiska lub płonące odpady na hałdach i w halach. Rozzuchwalone bezczynnością administracji publicznej rodzimi przedsiębiorcy czerpiący zyski z comiesięcznych opłat postanowiły więc obecnie przyspieszyć realizację swych planów i pociągnąć Polaków za kieszeń… samorzad.pb.pl/2841449,8131,czarna-wizja-smieciowa

Ekspert ze Szwecji a więc ze wzorcowego kraju wyznaczającego standardy dla całej Unii stwierdza: „fundamentalne znaczenie w sukcesie gospodarki municypalnej ma fakt - że w Szwecji, Danii, Niemczech, Austrii, Holandii i w pozostałych krajach „starej Unii” w których system zadań publicznych realizowany jest przez spółki komunalne, w ramach in-house jest zdecydowanie tańszy. DLATEGO, ŻE Z SAMEJ DEFINICJI SPÓŁKI GMINNE POWINNY BYĆ NON PROFIT, BEZZYSKOWE. W związku z tym, to samo z siebie powinno prowadzić do sytuacji, gdzie na takim rozwiązaniu mieszkaniec gminy tylko zyskuje”… Czy w bogatych krajach starej UE gminy ogłaszają przetargi na śmieci, czy np. po niemieckich gminach jeżdżą polskie, francuskie czy z innych krajów śmieciarki? Jedynym zadaniem administracji gminnych w Polsce stało się sprzedawanie mieszkańców w łapy tych którzy mogą dowolnie łupić nas dyktując ceny...

Czy w ogóle w krajach „starej 12” jeżdżą śmieciarki firm prywatnych czyhających na comiesięczne opłaty rodzin za śmieci? NIE! Bo w tych bogatych krajach te ustawowe zadanie samorządów gminy wykonują bez przetargów poprzez własne firmy municypalne, bez narzutów na realizację misji, którą dla firm spoza sfery użyteczności publicznej jest przede wszystkim pomnażanie swoich zysków… Na straży tych zysków stoi olbrzymi i skuteczny lobbing tych którzy chcą aby było tak jak było i jest… O tym, że polski system gospodarki jest zupełnie odmienny od reszty „starej Europy” i nastawiony na kręcenie lodów na comiesięcznych opłatach polskich rodzin – na szczęście zaczynają inni oprócz mnie pisać o tym https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/z-gospodarka-odpadami-dalismy-sie-ograc-jak-dzieci,145544.html

Fiona

Data: 28 lutego 2020, 22:23 Kpina

właściciel Azora

Data: 29 lutego 2020, 07:24 PO tych poczynaniach burmistrza jednej kadencji wraz z radą do wyborów wystawiam psa Azora wygraną pewna.
Panie Arkadiuszu na śmieciach nie tylko pan się przejechał.

Eustachiusz

Data: 29 lutego 2020, 07:28 Przecież gmina ma tyle nieużytków ma siły i środki niech zbiera skoszoną trawę liście skorupki z jajek, wystarczy kompostować i sprzedawać jako ziemię do kwiatów.
Ot filozofia.

Smiecie

Data: 29 lutego 2020, 11:08 Kolejny wielki biznes jak alkohol i tytoń leki paliwa broń i przemysł chemiczny na którym państwo trzyma swoje lepkie ręce. Co wolno wojewodzie .. a my wszyscy płacimy za socjalizm i ignorancję polityczna .. niech żyje prezes klubu ..

Mieszkaniec

Data: 29 lutego 2020, 13:56 Powinni po 100zł z pasji Burmistrza pobierać za każdym razem kiedy światło na rynku nie działa lub sygnalizacja na kalwaryjskiej.

Bolo

Data: 29 lutego 2020, 14:23 Cała góra z was się śmieje jesteście oszuści i złodzieje!!!!!!

hmm

Data: 29 lutego 2020, 22:04 Fedynicz-Komosa odkrywczo rzekła: – My musimy iść w takim kierunku, żeby ludzie zrozumieli, że śmieci które produkujemy to jest surowiec wtórny. żeby ludzie zrozumieli. Wyłącznie karanie karą 100 zł od osoby za to, że się nie segreguje, i dodatkowo stosowanie odpowiedzialności zbiorowej w przypadku zabudowy wielorodzinnej, nie rozwiązuje tematu ....

Jej wypowiedź budzi parę pytań, postaram się skrótowo:

- czy radna wie o czym mówi? _ \"żeby ludzie zrozumieli... \" a zatem uważa, że mieszkańcy, po kilku latach istnienia systemu nie rozumieją o co chodzi? NB jako radna poprzedniej kadencji miała 4 lata na inicjatywy w tym kierunku. Czy powiedziała, co zrobiła?

- czy radna jest świadoma treści uchwał -\" ..śmieci które produkujemy to jest surowiec wtórny. Tutaj nie ma tej propozycji..\" Czy o to chodziło w tej krótkiej uchwale?

- czy zna i rozumie powód wprowadzenia uchwały - \"...karanie karą 100 zł od osoby za to, że się nie segreguje... \" czy wie, że taki zapis wymagany jest prawem wyższego rzędu?

- czy rozumie, co do niej sie mówi - \" ... Arkadiusz Strzyżewski ... tłumaczył, że zmieniło się prawo, i od 1 maja samorząd jest zobligowany wprowadzić kary dla osób, które nie segregują...\" i co tu można zarzucić burmistrzowi, czy wójtowi? Że realizuje normy prawne wyższego rzędu?

- czy zna przepisy śmieciowe - \"... stosowanie odpowiedzialności zbiorowej...\" czy samorząd może zmienić treść ustaw, czy rozporządzeń ministerialnych?

Gdyby miała coś KONSTRUKTYWNEGO do powiedzenia, to powinna coś zaproponować... Czy Jej wypowiedź zawiera choć JEDNĄ propozycję zmiany zapisów procedowanej uchwały? Ile zatem są warte takie słowa - puste słowa? Ile w tym gry, czy demagogii, bądź populizmu - niech ocenia każdy osobiście...

Nie pierwszy raz zabrała głos, nie wnosząc niczego twórczego. Może teraz się zreflektuje, że ktoś analizuje Jej słowa, i zacznie je ważyć. Byłoby to z pożytkiem dla wszystkich - i tego oczekuję od niej i innych radnych.

Bo radni mogą dużo - jeśli chcą i potrafią. I niech tego się trzymają. Tego radnym, mieszkańcom i sobie życzę.


nikoś

Data: 29 lutego 2020, 23:41 Dlaczego w Wilanowie ( bądź co bądź stolica ) uchwalono podwyżki dla mieszkańców. 65zł za segregowane OD LOKALU!. Niezależnie ilu osobowa rodzina w nim zamieszkuje. A za niesegregowane 130zł. także od lokalu. Co to za \"Dziura Kalwaria\" w której oprócz dziurawych ulic ,poprzepłacanych inwestycji (słynny skwer) niedokończonych projektów (obwodnica,targowisko) mamy jeszcze chyba najwyższe opłaty na Mazowszu? Czym się takim niezwykłym ta Góra wyróżnia? Wygląda na to,że mieszkanie tutaj to jakieś nieporozumienie? Na szczęście mam możliwość wynieść się po za granicę tej \"gminki\" i życzę wszystkim rozsądnym mieszkańcom tego samego...

Wędkarz

Data: 1 marca 2020, 09:09 @nikoś
Pytasz czym się ta wiocha wyróżniła .Przecież to jasne miasto na planie krzyża,a radni płacą (tak słyszałem we sklepie p.Janka) 40 zł za głos.

Zofia

Data: 1 marca 2020, 10:19 Dlaczego za śmiecie nie płacimy od zarobków ?
Taki na ten przykład burmistrz zarabia dużo i płacić powinien dużo !
Są bogaci radni i przykładów już nie podaję ale to jasne aż w oczy kole !

nikos

Data: 1 marca 2020, 11:26 Czy mieszkańcy Gminy GK mogą obejrzeć treść umowy z firmami odbierającymi nieczystości oraz poznać zapis rozmów z innymi firmami w tej sprawie? Chyba nie jest to jakąś tajemnicą?
Po drugie skąd wytrzasnęli te 100zł kary . Nigdzie nie widziałem tej sumy jako (załącznika do ustawy) obligatoryjnej. Przecież to gminy ustalają wysokość opłat za wywóz nieczystości.

Skorpion

Data: 1 marca 2020, 12:35 Burmistrzu chyba czas odejść \" kończ waść wstydu oszczęć\"

@nikos

Data: 1 marca 2020, 18:26 skąd wytrzasnęli te 100zł kary - poziom kary, jako krotność ceny za odbiór śmieci, ustalony jest ustawowo. Ale kwotę kary z przedziału: 67,72 - 135,44zł wybrała Gmina. Czy trafnie?
Może pani Komosa wyjaśni... .


??

Data: 1 marca 2020, 18:28 Radni mieli uwagi ... do zniżki dla osób, które będą kompostować odpady (1,61 zł miesięcznie od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość).

Ta zniżka jest chyba kontrowersyjna...



KKonstanty Andrzej K.

Data: 1 marca 2020, 19:20 Bio zostawmy na boku skupmy się na kartonach gazetach krótko mówiąc czy my je wytwarzamy ? Czy my wytwarzamy butelki opakowania kartonowe ?
Może zacznijmy sprzedawać mleko luzem.
Z uporem maniaka powtórzę raz jeszcze za te wszystkie jak je nazywacie \"śmieci\" już zapłaciłem i często nawet nie otrzymałem paragonu.
Za śmiecie winni płacić ci co nam je sprzedają takie to trudne ?



piok

Data: 1 marca 2020, 19:33 jaksie czyte te wypociny januszy biznesu z gk to sie che nie powiem co
niech wszyscy zaczna podawac prawdziwa ilosc osob zamieszkujacych lokal to bedzie taniej
a tak na cala gmine np zgloszonych 10000 mieszkancow a smieci generuje 20000 to ktos za tych oszustow musi zaplacic i dlatego ceny sa takie a nie inne
kwota za odbior dzielona na zgloszonych lokatorwo i wychodzi to co wychodzi to tylko matematyka
a ci co oszukuja jeszcze potem maja czelosc jeczec z drogo



Nurek śmietnikowy

Data: 1 marca 2020, 20:58 Coś chyba pokręciłem ,panie burmistrzu specjalnie dla pana i nie tylko:
https://www.youtube.com/watch?v=CwAP97KJTIg

nsz

Data: 2 marca 2020, 09:13 Radna zauważyła słuszną sprawę: to są surowce wtórne. Posegregowane surowce wtórne! Za to powinniśmy dostawać pieniądze, a nie płacić.
Plastik, szkło, papier, to wszystko są łatwe do ponownego przetworzenia surowce. Trzeba tak zmienić prawo - karać za wprowadzenie na rynek opakowań z nieprzetworzonych surowców (tzw. surówki), by producentom zależało na pozyskaniu z powrotem odpadów do przetworzenia. Wtedy sytuacja z plastikiem będzie jak z puszkami po piwie - te nigdzie się nie walają, bo zawsze znajdzie się ktoś kto zbierze i sprzeda. To rozwiązanie jest proste i sprawi, że śmieci same znikną, bo firmy będą się o nie biły, a w lasach zamiast na grzyby to ludzie będą chodzili zbierać śmieci.

wyborca

Data: 2 marca 2020, 12:25 Radna Fedynicz wie co mowi ,pozostali radni to sa ludzie,ktorzy nie maja pojecia jaki temat jest omawiany na sesji.Widac to na transmisji internetowej,sa tacy radni ktorzy od poczatku kadencji jeszcze nie zabrali glosu.

Felix

Data: 2 marca 2020, 14:51 A jakie będą \"nagrody\" dla mieszkańców mieszkań, którzy kompostować nie mają możliwości? Pewnie odpowiedzialność zbiorowa za syf, kiłę i mogiłę, jakie panują w altankach śmietnikowych. Chętnie też dowiem się jak pani Komosa rozwiązuje problem segrecji w swoim mieszkaniu, może zdradzi w jaki sposób usytuowała w mieszkaniu 6 koszy na śmieci? Chętnie podpatrzę, może poprawię coś w swojej mikroskopijnej kuchni.
A korzystając jeszcze z okazji to pragnę zwrócić uwagę, że po weekendzie nie da się do altan śmietnikowych wejść, jest tyle towaru, że połowa ląduje na ziemi. Tak chyba nie powinno być? (to pytanie retoryczne...)

Grze

Data: 2 marca 2020, 22:25 Niesamowita zniżka szkoda że podatek od nieruchomości nie został zwiększony o 1,6 zł a o 20 %, zachęcić ludzi to potraficie zwłaszcza przed wyborami

Jacek

Data: 3 marca 2020, 06:05 Co tam 100 złotych przecież mogło być 200 !
Podziękujmy panu i tłumnie na \"Golców\" niedługo sami nimi będziemy tyle że o nie jest śmieszne.

ppp

Data: 3 marca 2020, 08:04 @Felix
masz rację. Radna jako mieszkanka osiedla dobrze zna problem z przepełnionymi altankami i w związku z tym brakiem możliwości segregacji.
Problem zna też wiceburmistrz, którego babcia mieszka na tym samym osiedlu.
Jednak żadne z nich nie porusza tematu i udaje że nic się nie stało. Za to mam do nich olbrzymi żal. Bo powinni być jak dobry gospodarz rejonu, a zachowują się jak dozorca Anioł z serialu Alternatywy 4.

do ppp

Data: 3 marca 2020, 11:23 Piszesz: Radna jako mieszkanka osiedla dobrze zna problem z przepełnionymi altankami i w związku z tym brakiem możliwości segregacji....
A może radna, miast tylko kontestować, winna konstruktywnie zadziałać - dowiedzieć się jak problem rozwiązano tam, gdzie był, a teraz już go nie ma. Czy 5 lat rajcowania to jeszcze za mało, by zrozumieć, że o problemie nie wystarczy tylko gadać, lecz trzeba poszukać sposobu jego rozwiązania. czyżby nie wiedziała o tak prostej zasadzie??
A może co innego ma w głowie? Jeśli ma.


Xyz

Data: 3 marca 2020, 13:31 Tyle zostało powiedziane na temat opłat, że tylko pozostaje do wyjaśnienia kwestia opłat od \"działkowców\". Może Pan Burmistrz wraz z Radą uchwalą stawki dla tej grupy właścicieli, mam nadzieję że to będzie znaczny wpływ do budżetu.

leon

Data: 3 marca 2020, 16:40 @Xyz
Temat nie do ruszenia !
Napewno kilku decydentów ma działki.

Rycho

Data: 4 marca 2020, 07:07 Nie chodzi o segregację ,a o pretekst ,karę i pieniądze.
Skoro o pieniądzach mowa ,zróbmy komuś chodnik.Spółdzielnia już ma zgłaszajcie się ludzie ,a radni mają pomysły,nie na temat śmieci bynajmniej !

Tymek

Data: 4 marca 2020, 10:37 Podziękujcie rządzącym!
Ludzie albo są niedouczeni albo to zwylki hejterzy. Ustawa nakazuje wprowadzenie kar i co!? Na miejscu Burmistrza olalibyscie sobie ustwę byleby się przypodobać wyborcom? O radnych nie będę się wypowiadał.. Zasłona milczenia..

hi-hi

Data: 4 marca 2020, 15:28 @Tymek
Który ustawodawca przewidział kary ?
Bo nie sejm !

dxf

Data: 4 marca 2020, 15:54 Zanim zaczną wprowadzać nowe opłaty niech najpierw spowodują aby śmieciarze odprowadzali na swoje miejsce pojemniki na śmieci.
Ostatnio tak się rozbestwili, że pojemniki zostawiają na środku chodnika. Taki mają kaprys.
Może burmistrzowi naliczyć 5 dych od każdego kubła?

hmm

Data: 4 marca 2020, 20:02 NSZ NAPISAŁ: Radna zauważyła słuszną sprawę: to są surowce wtórne. Posegregowane surowce wtórne! Za to powinniśmy dostawać pieniądze, a nie płacić....
NIE ZGADZAM SIĘ, GDYŻ: Proszę dzisiaj znaleźć skup makulatury, który takową przyjmuje (są, ale nieliczne i za marne grosze), proszę znaleźć skup tektury (tu będzie dużo trudniej), w wielu miejscach trzeba za oddanie makulatury płacić? Czy to nie absurd? TAK.
DOTYCZY RÓWNIEZ INNYCH SUROWCÓW WTÓRNYCH.

...Plastik, szkło, papier, to wszystko są łatwe do ponownego przetworzenia surowce. Trzeba tak zmienić prawo - ...
TU ZGODA : Wprowadzić jednolite szklane opakowania zwrotne na alkohol, mleko, napoje, ustanowić wysoką kaucję i nie będzie się to wtedy walać po rowach.

PONADTO: zakazać wprowadzania na rynek chłamu, tandetnych i jednorazowych zabawek, tandetnych i jednorazowych elektronarzędzi oraz RTV czy AGD, bo nie może być tak, że jakaś pralka czy inny telewizor psuje się tuż po minięciu gwarancji, niech czas użytkowania zostanie wydłużony do 5 czy 10 lat, jeśli producent będzie chciał funkcjonować na Polskim rynku to niech się stosuje, będzie to z pożytkiem dla konsumenta, Polski, ekologii ale i całego świata; kiedyś samochody przejeżdżały 1.000.000 km dzisiaj tylko 3, 4 lata i na złom.
itd.
ALE TU POTRZEBNY MĄDRY PRAWODAWCA...


im0

Data: 4 marca 2020, 21:34 hahaha ... placimy za smieci nie wiadomo jakie kwoty a tu nas nagradzaja 1 zl ? ...
~kawaler, mieszkam sam, rzadko bywam w domu :]

Baniocha

Data: 5 marca 2020, 22:32 Szanowni Państwo, jeśli Burmistrz sobie nieradzi to ja bym proponował zebrać głosy na odwołanie naszego orzełka bo widać rosnące zadłużenie Gminy. A słabe zarządzanie skutkuję iż będziemy mieli większą biedę i będą sięgać nam częściej do kieszeni. Proszę pisać o swoim niezadowoleniu. W naszej miejscowości już niedługo ruszą podpisy.


mieszkanka

Data: 6 marca 2020, 12:32 Te 100 zl niech firma placi mieszkancom za zly odbior odpadow, niekonsekwencje i dawanie zlego przykladu bo zabierali miesiac temu w poniedz odpady mix i bio jednego dnia bo w sobote nie przyjezdzali. Wiec kogo tu karac ...... szefa czy pracownikow firmy a moze wladze za niewlasciwe zarzadzanie i podpisywanie niekorzystnych umow. Brawo radni z najwyzszej polki wyksztalceni...... za niskie te kary .....czego to nauczy?

pytek

Data: 17 marca 2020, 20:39 – W 2016 roku zagospodarowanie tony odpadów zmieszanych na instalacji kosztowało 300 zł, teraz jest to 850 zł – czy ktoś może podać wyliczenie tego wzrostu – możliwie dokładnie?

Żeby cena wzrosła przez prawie cztery lata o prawie 300 procent??? Dziw nad dziwy… ile w tym rzeczywistego wzrostu kosztów bezpośrednich, a ile ukrytych podatków, które ponoc nie rosną?


oj!

Data: 17 marca 2020, 20:51 DO NIEZADOWOLONYCH:

SZANOWNI PAŃSTWO!

Wszystkie uchwały rad gminnych, w tym dotyczące śmieci. weryfikuje:
- wojewoda - nim wejdą w życie,
- RIO - okresowo, w trakcie ich realizacji.

Gdyby którakolwiek uchwała godziła w interes prawny mieszkańców to Pan wojewoda z pewnością by ją zakwestionował.
Ile uchwał o śmieciach zakwestionował, w ilu nieprawidłowości znalazła RIO?
Oceniajmy fakty i decyzje samorządowców ... po faktach, nie fackenewsach - będzie uczciwiej.

Mnie też skutki pewnych uchwał bolą ... nie doszukuję się winy tam, gdzie jej nie ma. Zastanówmy się zatem, przed krytykowaniem, gdzie powstaje źródło problemu i .... .



agm

Data: 19 marca 2020, 23:16 Mamy sztab ludzi zarządzających miastem i gminą lekką ręką zwiększających obciążenia mieszkańców. Dużo gładkich słów, pozory znawstw a rezultaty mierne, bardzo mierne...A może priorytety im się przestawiły? W czymś trzeba być naj, naj. Niech się zbiorą i skorygują, dlaczegóż tylko 100 zł, może 200? Ludzie i tak muszą zapłacić, Zapłacą. Są w pułapce zastawionej przez jakże operatywnych zarządzających. A radni?-przyklepią z pewnością.

janusz

Data: 29 marca 2020, 11:43 a może by tak zapłacić nazbierać i panu strzyżewskiemu pod magistrat wyrzucić na raz wszyscy bo jak ktoś się dorwał do żłoba to myśli że na zawsze i że jest nietykalny