Rozbudowa szkół w Kątach i Czersku pod znakiem zapytania

Dodano: 17 listopada 2019; Przez trudną sytuację finansową gminy, zaplanowana na przyszły rok rozbudowa szkół w Kątach i Czersku może nie dojść do skutku - donosi Przegląd Piaseczyński.


News will be here

Reforma oświaty wywołała tłok w szkołach podstawowych w Czersku i Kątach. Dlatego nowe władze gminy uznały ich rozbudowę za jedną z najpilniejszych kwestii. Pieniądze na potrzebną dokumentację zabezpieczono już w budżecie na ten rok, a roboty budowlane miały rozpocząć się w 2020 roku.

Obie inwestycje - jak również budowa hali sportowej przy szkole w Czpalinku - stanęły jednak pod dużym znakiem zapytania.

Jak czytamy w "Przeglądzie Piaseczyńskim", w związku z mniejszymi wpływami z podatku PIT, po obniżeniu podatku z 18 na 17 procent oraz zwolnieniu z podatku dochodowego osób poniżej 26. roku życia, gmina straci rocznie prawie 5 milionów złotych. Jest to około 30 procent kwoty, jaką przeznaczała na inwestycje w ostatnich latach. Zapłaci też ponad dwa miliony więcej za energię elektryczną i dopłaci prawie półtora miliona do podwyżek dla nauczycieli. W przyszłym roku może nie wystarczyć pieniędzy na inwestycje.

– Dla finansów gminy to jest tragedia – przyznał podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej burmistrz Arkadiusz Strzyżewski. – Zaplanowaliśmy na początku roku, że będą rozbudowywane szkoły. Nie wiem, czy nam się to uda. Łącznie miało to kosztować około 13-14 milionów złotych. Jak nam ktoś w ciągu najbliższych czterech lat zabierze 20 milionów, to za co mamy budować? Przed nami ostre cięcia i szukanie możliwości. Będziemy szukali pieniędzy na inwestycje, na przykład próbując sprzedawać mienie gminne, działki. Innym rozwiązaniem jest podniesienie podatków. Do końca listopada zaprezentuję uchwałę o zmianie podatków – dodał burmistrz cytowany przez gazetę.

Aleksandra Fedynicz-Komosa z klubu radnych Berpartyjni Naszej Gminy zapowiedziała na łamach "Przeglądu", że jeśli w budżecie na przyszły rok nie będą zaplanowane pieniądze na rozbudowę szkół w Kątach i Czersku, to jej klub będzie głosował przeciwko temu budżetowi. Przy czym jak zaznaczyła: – Jesteśmy w stanie zaakceptować takie rozwiązanie, w którym w przyszłym roku ruszy rozbudowa jednej z tych szkół, zaś w kolejnym – drugiej.

(mat)




Dodaj swój komentarz

Imię (pseudonim):

Treść:

Komentarze (81)

mm

Data: 17 listopada 2019, 13:13 Pani Burmistrzu,

Pan się martwi , że w ciągu czterech lat ktoś zabierze, nie będzie pieniędzy... To co Pan będzie robił w ciągu tych czterech lat??? Czekał?? na co??A będzie Pan podnosił podatki.....
Albo Pan jest słabym analitykiem, albo ma Pan kiepskich doradców, jeśli opiera Pan głównie się na wpływach z PIT.
Z biegiem czasu coraz bardziej przekonuję się, że Burmistrz z Pana mierny, przez rok nic szczególnego się nie zadziało, a zapomniałabym podwyżki były, kilka maratonów, bo inwestycje które trwają i się kończą lub zakończyły to jeszcze zasługa \"starej\" władzy.
Niestety, aby być dobrym Burmistrzem trzeba mieć naprawdę doświadczenie, któremu Panu jeszcze brak, i pokorę, a tej Panu zupełnie brak.
Mimo wszystko życzę Panu jak najlepiej.


Obywatel

Data: 17 listopada 2019, 13:15 \"Przed nami ostre cięcia i szukanie możliwości.\"
Ta gmina powoli przestaje być dla ludzi a staje się przeciwko nim...

Pantom

Data: 17 listopada 2019, 13:28 A skąd Pani Aleksandra Fedynicz - Komosa wezmie na to pieniądze? Jakieś propozycje, czy tylko takie populistyczne „będziemy przeciw“?

889

Data: 17 listopada 2019, 13:37 Pani Komosa- proszę przestać błaznować!
Czas Pani się skończył wraz z odejściem Zielińskiego-tego od milionowwgo skwerka, gdzie Pani była za poprzedniej kadencji? Czemu nie zaczeloscie rozbudowywać szkół?

Leon

Data: 17 listopada 2019, 15:04 Póki ciepło zorganizujcie ognisko i tę zaległą grochówkę !

Antek

Data: 17 listopada 2019, 16:28 Zgadzam się z przedmowcą\"mm\", rok zleciał i rzadnych efektów, mam nadzieję że w końcu coś drgnie w naszej gminie, bo za trzy lata już głosu na pewno na Pana nie oddam jak też wiele innych osób bo w otoczeniu caraz częściej słychać głosy negatywne. Wszystko to co teraz jest organizowanie w gminie to zasługa poprzedniej władzy. Jedna inwestycja jest Pańska przy ul. Białka. Czekamy na korty, targowisko (priorytet), przebudowa rynku z ul. Pijarska po oddaniu obwodnicy, dodatkowe place zabaw itd. sam Pan dobrze wie. Obym za rok pisał już inny komentarz. Życzę sukcesów bo to naprawdę Panu potrzebne nie fotki z przybitą piątką czy łopatą w ręku

niedoczekanie

Data: 17 listopada 2019, 19:30 tej kobiecie ubzdurało sie w glowie ze zostanie burmiszczem ?

Er.

Data: 17 listopada 2019, 21:40 Jeżeli rząd obiecuję podwyżki bądź ulgi to pieniądze na to powinny iść z budżetu centralnego a nie od samorządów. Efekt dobrej zmiany.

Sąsiad

Data: 17 listopada 2019, 21:59 Ale na kolejne pijackie święto ( święto cydru) wystarczy mam nadzieję? I na gwiazdę niewysokich lotów?

Myślący

Data: 17 listopada 2019, 22:15 Szanowni czytelnicy przecież autor napisał czemu brakuje pieniędzy. Rząd jednym dał podatek o 1% mniejszy, młodych zwolnił z podatku i dał tym samym większe pensję a zabrał gminom. Tym samym zabrał szansę na nową szkołę, lepsze warunki itp. Zabrał obecnym rodzicom, młodym ludziom za kilka lat, wykształcenie ich dzieci. Nauczycielom i administracji szkoły dał podwyżki z pieniedzy gminy ale niech pracują w ciasnocie. I tak spełniają się nam w gminie wyborcze, rządowe obietnice na lepsze jutro. A burmistrz jak jest \"nierządowy\" to dużo może - nie dostanie kasy z góry i już. Pozdrawiam i życzę przemyślanych decyzji przy następnych wyborach do sejmu

mieszkaniec

Data: 17 listopada 2019, 22:20 Od 2015 r dochody gminy Góra Kalwaria zwiększyły się o 60 mln zł . Z 79 mln do 138 mln w 2019. Może zasłanianie się błędną polityką rządu nie jest mądre w sytuacji , kiedy samemu podnosi się w sposób drakoński opłaty za śmieci. Dziś Warszawiacy mówią o drakońskich podwyżkach , porównajcie z tym co nam zafundowali nasi wybrańcy. A jeżeli brakuje to może zacznijcie oszczędzać . Może was jest zbyt dużo? Gdzie nie spojrzeć to ktoś zatrudniony przez samorząd, już teraz nie ma takiego bezrobocia ,żeby bezrobotnych upychać w samorządzie.

Jan

Data: 18 listopada 2019, 00:51 Do mm:
Przeczytaj jeszcze raz tekst, ale tym razem postaraj się że zrozumieniem.

xyz

Data: 18 listopada 2019, 01:45 od roku zajmujecie się koszami na śmieci, ławeczkami, kwiatuszkami, imprezkami, brylowaniem w rodio i tv. a tymczasem takiej samowoli w urzędzie, jak teraz, najstarsi nie pamiętają. Gmina urzędasem stoi. O czyś takim, jak pozyskiwanie środków, niestety nie słyszeli. Ludzie mają w zębach przynieść podatki. Przypominam, że rada także jest po to, by rozwiązywać problemy gminy z korzyścią dla mieszkańców, a nie bawić się w opozycję nie wiadomo wobec kogo i czego, bo inicjatywy jakoś nie widać.

'

Data: 18 listopada 2019, 06:02 Skoro nie majom dziady kalwaryjskie kasy to choinki nie bedzie na rynku gównym.

Leon

Data: 18 listopada 2019, 08:15 Proponuję dalej głosować na PiS, na pewno będzie lepiej!
Tym co nie rozumieją dlaczego w kasie gminnej jest mniej pieniędzy proponuję trochę poczytac lub wrócić do szkoły! Poziom świadomości politycznej i ekonomicznej jest zatrwazajacy!

ASIOR

Data: 18 listopada 2019, 08:58 wam pomoze biedni mieszkancy socjalistycznej republiki juz wam dostarczyl rowerki coby zmniejszyc emisje co2 jest tez skwerek gdzie mozna sie raczyc rozmaitymi trunkami w otoczeniu pieknych drogocennych latarni takze ogolnie zyc nie umierac jak to mowia! Czuwaj! I pamietajcie zeby za 4 lata na podobnego ananasa oddac glos!

oj!

Data: 18 listopada 2019, 09:32 Brawo dla (mat), że nie zapomniał o szkole w Czaplinku, co innym sie zdarza, niestety.

A skąd pieniądze?
No cóż - trzeba ująć tym, co już mają więcej infrastruktury; nabudowanych dróg,chodników, ścieżek rowerowych itd. i tym, którym nauchwalano planów miejscowych (w tym ileś nieefektywnych, niestety pani Komoso) na dziesiątki lat do przodu, wykupiono grunty pod drogi, które się może pojawią za ... wieke lat, bądź nigdy.
I tym, którzy skorzystają z wielkich nakładów na kanalizację. Bo nie może być tak, że wydamy z budżetu 50, bądź znacznie więcej, milionów dla mieszkańców części Gminy. A zapłacą za to WSZYSCY mieszkańcy, w tym ci którym w nagrodę NIE POBUDUJE SIĘ N I C.

Niech burmistrz i radni pamiętają, że mają działać dla dobra WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW. Dla wszystkich... .

hmm

Data: 18 listopada 2019, 09:38 Dlaczego p. Komosa i jej klub okazują łaskawośc teraz? A co robili w poprzednich kadencjach, poza licznymi obiecankami?
Dlaczego nie przyznają, że obecny stan gminnych finansów to efekt właśnie ich \"trudu\" i zasługa ich mądrych decyzji?
Czy tak zasłużeni mogą stawiać warunki ... teraz?
Jakim moralnym prawem??

nsz

Data: 18 listopada 2019, 09:42 1. Zgadzam się z mieszkaniec. Przychody gminy w ciągu 4 lat wzrosły prawie dwukrotnie.
2. AS tak się szczyci tym, że skończył renomowaną uczelnię ekonomiczną, to może niech zrobi przegląd budżetu i obetnie to co nie trzeba.
Ilość osób zatrudnionych przez gminę rośnie. Teraz powstaje nowa \"ekipa sprzątająca\" bo ZGK nie wywiązuje się z umowy.
3. Ci co narzekają, że nic burmistrz nie zrobił przez rok to chciałbym wskazać:
- nowy kosz dla rowerzystów przy ul. Sajny
- kwietniki ze starych rowerów
- odbiór techniczny parku na skarpie.


X.

Data: 18 listopada 2019, 10:30 .. jeju, kto nami rządzi.. porażka..
Jak do tej pory ŻADEN z punktów obietnic przedwyborczych nie został spełniony.. ŻADEN!!!
No ale szmery, bajery, różowe rowery są... PORAŻKA!
I po co było na kogoś gadać. Za milion to za milion ale mamy skwerek, mamy park - przynajmniej można było powiedzieć że coś mamy...a teraz co mamy.. to co chcieliśmy!


hmm

Data: 18 listopada 2019, 11:17 Dobrze, że choć Przegląd Piaseczyński zauważył... problem trzech szkól.

Marek

Data: 18 listopada 2019, 12:48 i cóż można do tych komentarzy dodać.... zasłużona fala krytyki dla Pana Burmistrza. Trzymajcie się Ludki za kieszenie bo ciężkie czasy nadchodzą.

Koll

Data: 18 listopada 2019, 13:29 Np. Ulotka przedwyborcza dla Baniochy jakie piękne pomysly, a tu nic ......

ONA

Data: 18 listopada 2019, 14:23 Pani Komosa straciła już resztę dobrego dobrego zdania, którym się cieszyła. Pani Komosa to przez rządy Pani kolegów stan finansów Góry Kalwarii jest taki a nie inny. Proszę spróbować być celebrytką może w Konstancinie w Górze już Pani się nie uda !

Augustyn

Data: 18 listopada 2019, 15:59 May park za LO i wieczorem ciemno ,a latarnie są !
Za moich młodych lat chodziłem tam na ciu pcia nie też było ciemno ,tyle co księżyc przyświecił.
Może przy okazji dowiemy się ile to kosztowało i czy ta inwestycja była niezbędna ?
A może to chodziło tylko o 10 % ale to trzebaby pytać \"drwala\".

Aaaa

Data: 18 listopada 2019, 23:16 Ta władza to żenada i nic więcej!! Sprzedaj gminne działki żeby mieć pieniądze dla siebie!! Za poprzednich władz tak nie było!!! Najlepiej odgrodzic się od ludzi i mieć na nich wysr...

Zenada

Data: 19 listopada 2019, 09:00 @Aaaa Poprzednia wladza tez wysprzedawala mienie panstwowe.,niestety.A tak wlasciwie to sie nic nie zmienilo ma lepsze Niedobrze sie robi ,kiedy sie wchodzi do Urzedu i widzi sie te same falszywe ,zaklamane geby .Komisja do przyznawania mieszkan komunalmych po wiekszosci starzy wyjadacze i w dalszym ciagu te same swinstwa te same brudy .To juz zaczyna przrrazac .Czy tak naprawde nie znajdzie sie chociaz. jeden sprawiedliwy. ,ktory. zajaby sie i ustawil do pionu cala te chora ferajne ?A mialy byc zmiany na maxa.Panie Burmistrzu !Niech Pan dotrzyma slowa i popedzi to stare kolesiosywo .Teraz majac wlasna rodzine widzi Pan jakie sa potrzeby innych .Najwyzsxy czas ,zeby dotrzymal Pan slowa i okazal lojalnosc w stosunku do swoich wyborcow.


nsz

Data: 19 listopada 2019, 10:13 @Zenada
widocznie płace w urzędzie nie są atrakcyjne dla znajomych ASa. Gdyby były to rotacja byłaby jak w ZGK na stanowisku prezesa.
@Augustyn
Najgorsze że nowi burmistrze odebrali ten park od wykonawcy, a przecież dzieci widzą, że jest to źle wykonane np. siłownia plenerowa. No ale ktoś się pod tym podpisał. Czy za darmo?

Zenad.

Data: 19 listopada 2019, 10:52 nszGdyby place w Urzedzie nie bylyby atrakcyjne to z pewnoscia cala ta swita nie trzymala by sie zebami i pazurami tych intratnych stanowisk.

Wyborca pis

Data: 19 listopada 2019, 11:22 Nic dziwnego ze nie ma pieniedzy w budrzecie gdy zarzad Zgk to ludzie z wawy i podatki trafia do stolicy pani prezes w warszawskiej czajce zarabiala 28tys. A za ile przyjezdza do zgk G.kalwaria?

nsz

Data: 19 listopada 2019, 13:21 @Zenad.
praca w urzędzie nie jest atrakcyjna dla znajomych ASa. Dla kogoś innego może być atrakcyjna. Zarobki w urzędach na stanowiskach specjalistów są niższe niż w porządnych prywatnych firmach. Dlaczego więc urzędnicy nie zmieniają pracy? Są dwie opcje:
1. Bo wolą zarabiać mniej i mniej robić.
2. Nikt ich nie chce w porządnych firmach.
Natomiast AS nie będzie zmieniał ludzi zarabiających po kilka tysięcy. Znajomych królika interesują tylko stanowiska prezesów, dyrektorów ewentualnie kierowników. Rok minął i już kilka stanowisk dyrektorskich w gminie przybyło.
Wilk syty i owca cała bo nikogo nie wyrzucił (nie stracił głosów), a kilku zatrudnił (zyskał głosy). Główka pracuje.

Wyborca

Data: 19 listopada 2019, 17:49 To Strzyzewskiego obietnice wyborcze są gó...no warte!!!

tak

Data: 19 listopada 2019, 23:35 Czyli jak zwykle... kto by nie był u władzy to zły. Typowe narzekanie polaczków.

@żenada

Data: 20 listopada 2019, 01:27 a propos komisji mieszkaniowej. Ciekawym, jakim to sposobem mieszkania od ręki dostają obywatele z sąsiednich gmin, a dla naszych wciąż ich brak. Tak zarządzała poprzednia pani od mieszkań tuż przed wyprowadzką na emeryturę, ale to i tak cały czas \"resort\" osławionej p. Laseckiej. Czy aby pan burmistrz wie, co się pod jego nosem wyprawia?

ASIOR

Data: 20 listopada 2019, 09:02 NO PEWNIE ZE KTO NIE BY NIE BYL U WLADZY TO ZLY BO RZADZA SAMI NIEUDACZNICY!!! SPRAWDZ SOBIE GENIUSZU ILE POBIERA GMINA SAMEGO PODATKU OD NIERUCHOMOSCI IGNORANCIE TAKICH TO TYLKO LAPAC I EDUKOWAC CZYM PACHNIE SOCJALIZM I KOMUNIZM ! CZUWAJ ! @TAK WIDAC ZE ZNAJDUJESZ UWIELBIENIE W BORDOWYCH KOLORACH

prażmów

Data: 20 listopada 2019, 19:41 a prażmów rozwija się wszędzie w planach działki budowlane super nowi mieszkańcy sklepy inwestycje a w GK u nas zacofanie jeżeli chodzi o plany zagospodarowania

nsz

Data: 21 listopada 2019, 08:33 @prażmów
jak nie ma planów zagospodarowania przestrzennego to decyzja co wolno a co nie zależy od urzędnika. teraz już wiesz dlaczego większość kraju nie ma planów?

Wąsik

Data: 21 listopada 2019, 14:10 A dworek w Wilczynku po dawnym przedszkolu niszczeje ??? Czyżby celowe dzialanie ? A później zostanie sprzedany za symboliczną cenę , tak jak dzieję sie z dworkiem w Prazmowie też popada w ruinę .

Aga

Data: 21 listopada 2019, 14:14 Myślę że podczas najbliższych wyborów osoby związane ze szkołą w Czersku podziękują Naszym rządzącym za realizacjè obietnic przedwyborczych

do nsz

Data: 21 listopada 2019, 15:39 Jak nie ma planów miejscowych to nie zalezy od urzednika, poczytaj przepisy zanim się skompromitujesz

Wieśniak bez roli

Data: 21 listopada 2019, 20:35 Jak nie porobią planów zagospodarowania przestrzennego to zginą marnie . Dróg też nie budują. Jak wy chcecie mieć wpływy z podatków jak każdy spier....z tej gminy bo wody , gazu nie może podłączyć do domu? Wszędzie błoto i pierd...nik. Zatrudnijcie czlowieka od pozyskiwania środków zewnętrznych a nie trzymajcie te stare dewoty.

Porażka

Data: 21 listopada 2019, 21:06 LUDZIE SKANDAL!!! SKANDAL!!! SKANDAL!!!
W czwartek odbyło się spotkanie rodziców uczniów szkoły w Czersku z wiceburmistrz Danutą Rechnio, urzędniczką z działu inwestycji i sołtys Czerska. Rodzice usłyszeli, że rozbudowa szkoły jest konieczna i priorytetowa nawet bardziej niż w Kątach, ale rozbudowy NIE BĘDZIE. Pani Rechnio poinformowała, że decyzja ta była wyłącznie decyzją burmistrza Strzyżewskiego.
Rodzice i uczniowie czują się oszukani przez burmistrza Strzyżewskiego, który obiecywał osobiście, że rozbudowa szkoły ruszy jak najszybciej, jeszcze w 2019 roku.
Sytuacja szkoły w Czersku jest tragiczna. Nie ma zapewnionego bezpieczeństwa uczniów - szkoła jest przepełniona. Brak sal dydaktycznych, sali dla pedagoga, sali dla psychologa, stołówki. Szatnie są przepełnione, dzieci przebierają się w toaletach. A burmistrz Strzyżewski nie widzi problemu. Tyle że widział ten problem przed wyborami. Teraz ma władze i to już mu wystarczy. Mieszkańcy Czerska na pewno to zapamiętają. Ale nie poddajo się. Będą walczyć o szkołę, edukację dzieci i młodzieży a tym samym rozwój gminy, o którym zapomniał burmistrz.

Sowa

Data: 22 listopada 2019, 07:14 SZKOŁA W CZERSKU musi być ROZBUDOWANA. Panie Burmistrzu TO PRIORYTET !

ASIOR

Data: 22 listopada 2019, 08:02 wam rozbuduje szkoly tak jak kible buhahahahahahhahahahahahhahahahhahahahahahahahaha

Modernizować szkoły

Data: 22 listopada 2019, 09:10 Warunki nauki w czerskiej szkole są bardzo złe. Nie ma odpowiednich sal do nauki, brakuje podstawowego wyposażenia. Nie ma już nawet co pisać, że brakuje sal z wyposażeniem do prowadzenia tematów z biologii czy chemii. Nauczyciele się mocno starają, ale jak mają pracować w takich warunkach? Jak dzieci z tej szkoły mają dorównywać innym dzieciom z gminy, gdzie szkoły są o niebo lepiej wyposażone? Czy może władze odpowiedzą na te pytania?
I jeszcze parę nieistotnych dla władz rzeczy –, takie drobnostki ;) w szkole w Czersku nie ma stołówki, dzieci muszą jeść w salkach lekcyjnych, w których później się uczą.
W Czersku nie ma świetlicy. Prowadzone są lekcje w sali, która jednocześnie jest świetlicą – dzieci, które czekają na swoje zajęcia uczestniczą w lekcjach innych uczniów. Proszę zapytać nauczycieli, jaka jest skuteczność prowadzenia zajęć w takich warunkach.
A gdzie jest burmistrz Strzyżewski, nie przychodzi na spotkania z rodzicami, zasłania się urzędnikami. Tylko, że obiecywał przed wyborami i zaraz po wyborach, że niedofinansowywana szkoła w Czersku będzie się rozbudowywała. Na co gmina czeka, aż szkoła się rozpadnie, nauczyciele porezygnują i problem sam się rozwiąże. Burmistrz dostaje kasę za zarządzanie i rozwiązywanie problemów, a nie za zamiatanie problemów pod dywan.

Rozbudowywać szkoły w Czersku i w Kątach! To jest obowiązek władz gminy. Edukacja naszych dzieci jest najważniejsza.

Mieszkaniec

Data: 22 listopada 2019, 09:36 Strzyżewski jest jak kolega partyjny Czaskoski, kłamcą wyborczym i nieudacznikiem. Jedyne co obydwu wychodzi to zdjęcia.

Mieszkaniec

Data: 22 listopada 2019, 09:45 Zdaje się że im lepsze wykształcenie burmistrza, tym mniejsze jego kompetencje i umiejętności.

Mieszkaniec 2

Data: 22 listopada 2019, 09:54 !!!!!!!!!! REFERENDUM ZA ODWOŁANIEM BURMISTRZA !!!!!!!!!!

Gminie potrzebny od zaraz Zarządca, nie POwski lolo-żigolo, któremu wychodzą wyłącznie zdjęcia w prasie.
Jak nie ma kasy, to trzeba ją pozyskać!
W prywatnych firmach to wiedzą.
W gminie nie mają pojęcia, jak to zrobić.

Mądry

Data: 22 listopada 2019, 10:01 Zadziwiające, że problem braku pieniędzy istnieje wyłącznie w gminach zarządzanych przez kolesi z PO. Słyszał ktoś o problemach w gminach zarządzanych przez PiS? Jakieś przykłady?

Ania

Data: 22 listopada 2019, 12:42 A po co wszyscy pchają dzieci do Czerska wiedząc że jest ciasno, że szkoła przepełniona???? No tak!! bo to przecież \"CZERSK\" Elyta .Blisko jest szkoła w Coniewie oraz Góra kalwaria. Burmistrz z tym powinien najpierw zrobić porządek!!!! REJONIZACJA!!! a problem w Czersku skończyłby się szybciutko.

Gość

Data: 22 listopada 2019, 13:39 do Ania:
Do Czerska nikt na siłę się nie pcha. Jest to świetna szkoła, o której stanowią mądre, zdolne dzieci i wspaniała kadra nauczycielska. Liczba dzieci niczego nie zmienia bo jest za mała ilość sal lekcyjnych oraz innych pomieszczeń. Gdy szkoła pastowała była szkołą dla klas 1- 4 nie miała sali chemicznej, biologicznej itp. Obecnie jest system ośmioklasowy a sal nie przybyło.

Kuba

Data: 22 listopada 2019, 13:45 Po co ludzie pchają swoje dzieci do Góry Kalwarii, skoro szkoły tu przepełnione? Przecież są szkoły w Warszawie. Elyta ?

wyborca

Data: 22 listopada 2019, 13:46 Pani Aleksandro nie ma co liczyć na rozbudowę szkoły ani na inne ważne dla mieszkańców inwestycje. Burmistrz zakłada jedynie zdroje uliczne i ustawia kolorowe - tęczowe rowery. Może zwołajmy referendum w sprawie odwołania Strzyzewskiego skoro sobie nie radzi...? Tak ludziom dużo naobiecywał przed wyborami a teraz słyszą ze nie da rady!!!

hmm

Data: 22 listopada 2019, 14:09 Myślę, że łatwiej przeboleć gorszą drogę, brak chodnika, skweru, ścieżki rowerowej itp., niż brak dobrej szkoły.

TO POD ROZWAGĘ DECYDENDOM:
- gradacja problemów do rozwiązania,
- sprawiedliwa alokacja inwestycji w Gminie,
- równe szanse na rozwój osobowy i edukację dzieci.

I co tu dodać?

Heniek

Data: 22 listopada 2019, 15:12 Tym bardziej, że wyrównywanie szans dzieci ze wsi i z miast jest priorytetem w Polsce.
Oczywiście nie w PO. Tu liczą się wyłącznie metropolie, do których mieszkańcy wsi uciekli za pracą...

ot filozofia

Data: 22 listopada 2019, 16:16 Kasę trzeba pozyskać !
Po wtóre nie trwonić już uzyskanej !

Her Gustaw

Data: 22 listopada 2019, 16:20 Aż się prosi naprawa chodnika na Strażackiej ,ale charakterystyczny charakter przedwojennej Kalwarii może zrujnować budżet !

Do Gość

Data: 22 listopada 2019, 16:43 Nie prawda . Obecnie są dwie klasy jak się nie mylę piąte.Gdy zaczynali od razu utworzone były dwie.Szkoła wiedziała że będzie brakowało sali a rodzice wiedzieli że jedna z tym klas będzie miała lekcje na korytarzu a mimo to zapisywali swoje dzieci !! A teraz narzekają?? Kadra nauczycielska??? Nie znam więc się nie wypowiadam ale rodzice.......przerost formy nad treścią!! oczywiście są wyjątki ale w tej szkole niestety takie wyjatki są nie zauważalne a wręcz nawet nie brane pod uwagę.

Gość

Data: 22 listopada 2019, 21:06 Czytam tu piękne komentarze o roli edukacji, wyrównywana szans, że szkoła jest ważniejsza od innych inwestycji, fantastyczna troska o dzieci, szkoda że jak nauczyciele strajkowali rodzice nie byli z nimi. Warunki dla dzieci należy stworzyć komfortowe, ale już nauczyciel ma tyle zarabiać co pracownik niewykwalifikowany. Nawet jak zrobią marmurowe podłogi i złote klamki, za najniższą krajową każdy młody człowiek po studiach 10 razy się zastanowi żeby zacząć pracę w szkole. Budynki owszem są bardzo ważne, ale problem kadrowy w szkołach z roku na rok narasta i będzie narastał. O tym nikt nie myśli, a już władze gminy mam wrażenie najmniej.


Wyborca

Data: 23 listopada 2019, 00:11 Komentarz został ukryty z powodu naruszenia zasad komentarzy.

Mieszkaniec

Data: 23 listopada 2019, 00:22 Przerost formy nad treścią to z pewnością megaloman Strzyżewski.

Mieszkaniec 2

Data: 23 listopada 2019, 00:26 Właśnie o to chodzi. Rodzice zapisują dzieci do Czerska, bo to najlepsza szkoła w okolicy. Gdyby tak nie było, szkoła ta byłaby pusta. Natomiast sponsor Strzyżewskiego zadecydował o rozbudowie Kątów, gdzie nie ma aż takich problemów lokalowych w tej chwili, ale gdzie stawia osiedle domów.

Obywatel

Data: 23 listopada 2019, 00:34 Uwielbiam, jak ktoś kłamie że nie ma pieniędzy, a jednocześnie zatrudnia w ZGK stado zbędnych dyrektorów a do prac porządkowych zatrudnia firmy zewnętrzne (kolesi dyrektorów). Te kilka brakujących milionów to właśnie pensje dyrektorów i wypływające pieniądze do firm zewnętrznych.
Całe PO. Jak w Warszawie. Obiecanki wyborcze poszły się...

Heniek

Data: 23 listopada 2019, 01:03 Jeśli któryś z Burmistrzów w najbliższym roku zamieszka na osiedlu w Kątach, będzie wiadomo dlaczego rozbuduje się szkoła w Kątach a nie w Czersku.

Stać nas?

Data: 23 listopada 2019, 07:30 Czy stać nas dalej na utrzymywanie jedynej szkoły średniej w powiecie która jest opłacalna przez gminę? Piaseczno Lo Chyliczkowska oddało szkołę powiatów i parę lat temu. Na początku był płacz a teraz się cieszą. W Górze Kalwarii stać nas na utrzymywanie szkoły powiatowej kosztem naszych gminnych?

Berti

Data: 23 listopada 2019, 07:46 W Coniewie boisko już od sierpnia miało ruszyć,.......minął sierpień, wrzesień.......w październiku na pytanie: No to kiedy ruszacie z budową??? -jeszcze chwila ,jeszcze momencik.Poczatek listopada to samo pytanie ta sama odpowiedź. Koniec listopada dowiadujemy się że boiska nie będzie.Gratulacje dla włodarzy.!!!

Heniek

Data: 23 listopada 2019, 10:06 Głosujcie dalej na ludzi z PO, a będzie nam się lepiej żyło ... w snach.

lukedunn

Data: 23 listopada 2019, 12:08 Szkoła w Czersku jest w fatalnym stanie - najlepszym dowodem na to jest to, że dzieci mają lekcje z języka angielskiego na korytarzu, bo nie ma sali, którą mogłyby wykorzystać. Łazienka jest jednocześnie przebieralnią na wf, a prawdziwą lekcję chemii dzieci mogą obejrzeć na youtube, bo nie ma żadnego pomieszczenia, które mogłoby posłużyć jako zaplecze pracowni. A to tylko czubek góry lodowej. O sytuacji psychologa już nawet nie ma co pisać, bo jak można skomentować fakt, że rozmowy z uczniami, którzy chcą uzyskać pomoc w sprawach prywatnych, niemalże intymnych, odbywają się na korytarzu obok łazienki - czy to jest odpowiednie miejsce na to, żeby dzieci otworzyły się ze swoimi problemami, gdy czują, że są słyszane nie tylko przez psychologa, ale potencjalnie przez każde dziecko w szkole, które akurat korzysta z WC?

@stać nas

Data: 23 listopada 2019, 13:03 od długiego czasu zadaję pytanie o celowość utrzymywania przez gminę szkoły średniej, kosztem placówek podstawowych. Powrót lo pod zarząd powiatu nie wniesie w funkcjonowanie naszych uczniów żadnych negatywnych zmian, przeciwnie, bogatszy organ może te warunki poprawić. Sprawa ewidentnie dotyczy kadry i dyrekcji, sentymentów obecnego dyr. gminnej oświaty do przeszłego kierowania placówką, zachowanie wpływów na obsadę stanowisk. Nikt nie policzył kosztów, nawet nasza osławiona \"opozycja\" w Radzie Gminy. Na takim gospodarowaniu środkami daleko nie zajedziemy.
Do roboty, szanowni radni.

Realista

Data: 23 listopada 2019, 18:23 Nie martwcie się o rozbudowę czerskiej szkoły, pieniądze zaraz będą.
Było gminne ogłoszenie o sprzedaży placu po starej szkole. A może już sprzedany?
Pieniądze będą? będą!
Trochę szkoda tego miejsca, bo mogła tam powstać wiejska świetlica czy miejsce spotkań dla miejscowych stowarzyszeń itp.
Przecież obecna świetlica to budynek parafialny i co będzie jak się skończy czas jej użytkowania?
Jak widać obecnym mieszkańcom nie są potrzebne wspólne obiekty.
Przodkowie od wieków wspólnie działali, budowali, walczyli. Nawet w PRL-u stawali gromadnie do budowy kanalizacji czy drogi.
W III Rzeczpospolitej nic już się nie dzieje.
Owszem, wybudowano nową szkołę ale tak wiele zniszczono, sprzedano.
Nikt nie walczy już o Czersk ani radni, ani sołtysi, ani mieszkańcy.
A szkołę w końcu rozbudują.
Rodzice z całej gminy będą mieli gdzie zawozić swoje dzieci.

do Mieszkaniec

Data: 23 listopada 2019, 22:45 A tobie nawet zdjęcia nie wychodzą, bo nie zdejmujesz dekla z obiektywu...

Beka

Data: 23 listopada 2019, 22:49 Aż mi się przypomniały nagrody w ZGK i skwer za milion z odsłoniętą ceratą w dniu wyborów, to były czasy...

Agata

Data: 24 listopada 2019, 11:21 Pan wielki burmistrz Strzyzewski pozatrudnial w gminie pol swojej rodziny, co dla niektorych z noch stworzyl stanowiska ktorych dodat nie bylo, nie bylo zadnych konkursow na stanowiska. Szkoda ze zwykly mieszkaniec po studiach musi przejsc mase konkursow i rozmow zeby trafoc do gmony. Na radnych wzial samych ludzi bez doswiadczenia. Jeden wielki blad oddac glos na niego. Ogromna pomylka

Artysta

Data: 24 listopada 2019, 11:22 Panie Burmistrzu proszę nie unikać rozmów, to nic nie da. Z przedstawicielami różnych organizacji trzeba raz na jakiś czas umówić się na spotkanie.

podatnik

Data: 24 listopada 2019, 12:53 Przypatrzmy się co oni robią z naszych i za nasze pieniądze.
To są nasi pracownicy jeśli nie spełniają naszych oczekiwań trzeba ich zwolnić !

pytek

Data: 25 listopada 2019, 22:17
Do niektórych mniej zadowolonych:

Czy decydenci rozumieją, że łatwiej przeboleć gorszą drogę, brak chodnika, skweru, ścieżki rowerowej itp., niż brak dobrej szkoły.?

A co mamy w projekcie budżetu na 2020 rok?
Owe ścieżki, chodniczki, drogi (głównie Baniocha!), deficytowa kanalizacja...itp.

A czego nie mamy?
Rozbudowy szkół w Czersku i chyba Czaplinku?

Czyli jakie priorytety?
Czy zgodne z logiką rozwoju i oczekiwaniem mieszkańców?

MIAST KOMENTARZA - dlaczego suweren wybrał SOBIE taki samorząd?
Czy po to, by... na niego narzekać?
Parafraza Gogola: kogo krytykujecie głupcy? - siebie.
I tak od lat - jak długo jeszccze?

Przepraszam myślących inaczej.... i niemyślących.


ZGK

Data: 25 listopada 2019, 23:21 spoko, w ZGK pracuje już ekipa desantoców nad tym żeby firma padła, więc sprzedadzą koleszkom i piniądz się znajdzie

Zenada

Data: 26 listopada 2019, 03:54 podatnik. Gdyby to bylo takie proste to. juz dawno polecialo. by mnostwo lbow. ale niestety niektorzy z tych \"Wiecznych, spolecznych\" trzymaja sie zloba. kurczowo i udaje im sie w ten sposob przetrwac nawet kilkadziesiat lat i dalej prowadzic swoje ciemne interesy .

Kamasznikow

Data: 6 grudnia 2019, 19:24 @ ZGK
Taki przekręt nie przejdzie może w sądzie ,ale ludzie utłuką .

pytek

Data: 7 grudnia 2019, 12:57
Czy gminą winna rządzic władza głucha na postulaty mieszkańców? Czy może jakiś widzimisiek/ dyktatorek?

Quo vadis samorządzie?


mieszkaniec

Data: 8 grudnia 2019, 10:37 Choinki, bajery,rowery (dosłownie) zobaczymy jak Wam obiecana kanalizacja na Pijarskiej pójdzie ?
Będę się przyglądał nie mogę się doczekać .
Pełka chociaż nielegalnie (bo nie zgłaszał do Nadzoru) ale sporo przyłączy zrobił.