Zapraszam Mieszkańców Góry Kalwarii do dalszego zadawania pytań o przyszłości Miasta i Gminy!

Dodano: 17 kwietnia 2024; Materiał promocyjny W poniedziałek w Kinie Uciecha odbyła się przeszło dwu i pół godzinna debata kandydatów na burmistrza Góry Kalwarii, która cieszyła się ogromną oglądalnością i zainteresowaniem Mieszkańców naszej Gminy.


News will be here

Jestem przede wszystkim pod ogromnym wrażeniem, Mieszkańców, Państwa, Waszych pytań, drobiazgowości tych pytań, zainteresowania każdym aspektem życia w naszej Gminie. Obudziło się w nas społeczeństwo obywatelskie, i jako nauczycielka historii, nie mogę tego potencjału zmarnować, dlatego zapraszam Was – Pytajcie mnie dalej, odpowiem, choćby były to trudne pytania i jeszcze trudniejsze odpowiedzi, ze względu na obowiązki służbowe, postaram się odpowiadać w godzinach popołudniowych i wieczornych.

Pytania można zadawać w komentarzach pod tym postem.

Serdecznie dziękuje organizatorom i wszystkim Mieszkańcom, którzy wzięli udział w dyskusji o przyszłości naszej małej Ojczyzny.

Zachęcam Państwa do głosowania w drugiej turze wyborów, w najbliższą niedzielę 21 kwietnia. Chodźcie wszyscy na wybory!

Pozdrawiam Was serdecznie,
Aleksandra Fedynicz-Komosa
Kandydatka na stanowisko burmistrza Góry Kalwarii (KWW Bezpartyjni Góra Kalwaria)



Sfinansowano ze środków KWW Bezpartyjni Góra Kalwaria

Dodaj swój komentarz

Imię (pseudonim):

Treść:

Komentarze (87)

"Janusz"

Data: 17 kwietnia 2024, 12:38 Pani Aleksandro, znamy się i pewnie mieszkańcy internetowi będą wiedzieli kim jestem. Pani też wie, że że mną łatwo nie jest. Pytanie jest następujące. Czy uważa Pani, że w mijającej kadencji Pan burmistrz zrobił wszystko, aby kwestie hałasu przy obwodnicy załatwić na korzyść mieszkańców? Co według Pani można jeszcze zrobić, aby wszystkie uwagi mieszkańców w końcu zostały uwzględnione?

Wyborca

Data: 17 kwietnia 2024, 12:48 Witam
Skoro można zadawać pytania to ja mam jedno.
Proszę podać jakie funkcje we władzach gminy obiecała Pani trzem kandydatom, którzy odpadli w pierwszej turze.
Tylko proszę o konkretną (ze wskazaniem stanowiski) odpowiedź lub deklarację że żadne z tych państwa stanowisk nie obejmie.
Jeśli odpowie Pani "politycznym slangiem" bez konkretów to będzie znaczyło ,ze jednak jest coś na rzeczy.
Pozdrawiam

Mama3

Data: 17 kwietnia 2024, 13:04 Dzień dobry,
Mam pytanie o dostęp do pediatrów także po 18.00 czy coś się tu poprawi i jak ? Mam 3 dzieci w wieku 2,6,10 latek

5 lat rady miejskiej

Data: 17 kwietnia 2024, 13:13 Czy dobrze rozumiem, że przed wyborami jest tylko czas na zadawanie pytań? Przez 5 lat była Pani radną i trochę przewodniczącą. Czemu Pani wtedy nie pytała mieszkańców tylko robi to teraz na siłę przed wyborami?

"Janusz"

Data: 17 kwietnia 2024, 13:16 Jak długo będziemy czekać na odpowiedzi z Gminy, czy też 4 lata, 2, czy krócej?

MK

Data: 17 kwietnia 2024, 14:18 Beznadziejna paplanina nie poruszono strategii rozwoju gminy. Jaką rolę ma mieć Góra Kalwaria w układzie metropolitarnym .



pytania

Data: 17 kwietnia 2024, 15:11 nie ma to jak pytania od swoich "januszy". Pytanie: czemu miała służyć ustawka z mieszkańcem narzekającym na kamienicę? na drugi dzień stał się cud. Czy właściciel przedmiotowej kamienicy jest Pani znajomym i po prostu miał załatwić na drugi dzień podnośnik i zrobić cud? Wiem - to niewygodne pytanie.

Andrzej

Data: 17 kwietnia 2024, 15:17 Napewno chodzi pani na spacery, czy widziała pani ile jest śmieci nad Wisłą? Nowa łubna rośnie w okolicach mostu kolejowego i dodam że inaczej jak torami się nieda iść bo jest tak rozjezdzone przez jeepy quady i crosy koleiny za kolano. "Natura 2000" obciach dla wszystkich mieszkańców. Czy pani widziała i zamierza coś z tym zrobić ???żeby mieszkańcy idąc na spacer podziwiali ta "naturę 2000" a nie patrzyli na śmieci. Chyba że mieszkańcy mają pozbierać i zanieść pod urząd miasta wtedy może coś zrobicie?

mieszkaniec

Data: 17 kwietnia 2024, 15:20 o czyj interes chce Pani zadbać w trakcie kadencji, chodzi mi dokładnie, które grupy społeczne mogą liczyć na zainteresowanie nowego burmistrza? żeby ułatwić odpowiedź, nie chodzi mi o odpowiedź - wszystkich mieszkańców, bo tak się nie da. Kto najpierw i co chce Pani dla tej grupy/tych grup zrobić?

Pytanie na śniadanie

Data: 17 kwietnia 2024, 15:26 Pani Komosa, mam pytanie, jakie stanowiska/funkcje w gminie lub jednostkach podległych, obejmą osoby, z którymi się Pani dogadała/ które hejtują w necie dla Pani / które pomagały osobom, z którymi się Pani dogadała bądź wspomagają Pani po cichu tj.:
1 - Miszewski
2 - Fijka
3 - Jędral
4 - Wiśniewski
5 - Nadstawny
6 - Zieliński
7 - Rytko
8 - Pełka
9 - Miszewski
10 - Szczypińska Piotrowska
11 - Owczarczak
12 - Kostka
13 - Grzybowski
14 - Janusiewicz

Milkana

Data: 17 kwietnia 2024, 15:55 Dzień dobry,
mam pytanie jeśli zostanie Pani burmistrzem, czy zrobi coś Pni z blokami socjalnymi na parceli tzw."Pekinem", gdzie ludzie palą cały rok w kuchniach węglowych nie koniecznie węglem. Przy temperaturze 30 stopni celcjusza w lecie jeden z mieszkańców rozpala w kuchni, żeby zagotować wodę na herbatę (najpierw jest chmura czarnego gryzącego dymu a potem słychać gwizdek czajnika). Nie da się oddychać, nie można otwierać okien i tak cały rok . Czy naprawdę nic nie da się z tym zrobić?


















Marek

Data: 17 kwietnia 2024, 15:57 Pani Aleksandro, jaki jest Pani pomysł na utrzymanie i rozwój Zamku w Czersku? To zabytek zbyt duży na budżet średnio zamożnej gminy. Jest zaniedbany i niedoinwestowany. Czy popiera Pani przekazanie go w jakiejś części do Województwa? Sprawa utknęła chyba w martwym punkcie. Podobne zamki w innych województwach są zadbane, odrestaurowane i mają ciekawe muzea w środku np. Zamek w Chęcinach.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 16:43 @"Janusz"
Nie, uważam że nie zrobiono wszystkiego. Ograniczono się do mailowania i przyjmowania lakonicznych informacji. Jak rozwiązać? Trzeba rozmawiać osobiście z GDKiA! I to do skutku, wytrwale. Obiecuję, że będę wytrwała.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 17:03 @Mama3
Na debacie padło stwierdzenie obecnego burmistrza, że wg NFZ na jednego lekarza powinno przypadać 2,5 tys. pacjentów, a tymczasem u nas w Gminie jest 1,7 tys. - 1,9 tys. Powstaje pytanie: skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? Widzę to tak: najpierw trzeba przeprowadzić audyt w przychodni. Jeśli audyt wykaże błędy organizacyjne, wtedy trzeba będzie dokonać zmian organizacyjnych, jeśli będą to braki - trzeba będzie szukać lekarzy.

Edzio

Data: 17 kwietnia 2024, 17:14 Komosa zaprasza do zadawania pytań...haha...przecież to normalne że pani Komosa ..odpowie na wszystkie pytania tak ..żeby zadowolić .pytających...czyli .zadała sobie pani pracę domową ..i ta praca ..będzie jak najbardziej .celującą ..gdyż ma pani czas ..żeby .pytania przemyśleć .i odpowiedzieć .na 6.....ha tylko zapytam. Dlaczego pani nie było wśród mieszkańców ..przez te swoje . bodajże 3 kadencje .w radzie. ..to jest kupę lat ..i jakos .nic pani nie .miała do powiedzenia....a szkoda ..

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 17:14 @pytania
Nie, to nie była ustawka, a właściciel kamienicy (chyba jest ich kilku nawet) nie jest moim znajomym. Natomiast cieszę się, że niebezpieczeństwo zostało zażegnane.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 17:18 @5lat rady miejskiej
Proszę zauważyć, że ten artykuł jest konsekwencją debaty. Podczas niej masę pytań nie zostało zadanych i stąd pomysł na stworzenie tej możliwości tutaj. Natomiast od początku kadencji pełnię dyżury w ratuszu, a jako przewodnicząca czekam na Mieszkańców w każdy czwartek od 16:15 do 16:45, ale jeśli jest taka potrzeba, jestem do dyspozycji dłużej i w innych godzinach - ustalonych telefonicznie.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 17:27 @MK
Na pewno nie możemy być sypialnią Warszawy! W naszej Gminie musi być przestrzeń dla małej przedsiębiorczości, partnerstwa publiczno - prywatnego, współpracy. No i należy dążyć do wykluczenia komunikacyjnego, muszą też powstawać ciągi pieszo - rowerowe lub rowerowe.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 17:32 @Andrzej
Jeśli chodzi o Wisłę, jest gotowy projekt rewitalizacji olbrzymiego obszaru nad Wisłą - od portu do Królewskiego Lasu. Został przedstawiony urzędowi i radnym pod koniec zeszłej kadencji. Należy w końcu zacząć go realizować - nawet etapami, ale coś musi ruszyć. Jeśli ten teren zostanie oczyszczony z samosiejek, uporządkowany, wyposażony w elementy małej infrastruktury oraz monitorowany, myślę, że będzie raczej zachęcał do utrzymania porządku niż zaśmiecania.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 17:45 @mieszkaniec
Bardzo dziękuję za to pytanie. Chcę i będę działać dla wszystkich Mieszkańców, ale szczególnie bliscy są mi Mieszkańcy z niepełnosprawnościami. Po pierwsze osoby z niepełnosprawnościami powinny mieć swojego przedstawiciela przy burmistrzu - społecznego rzecznika czy pełnomocnika. Należy podjąć działania, żeby zlikwidować bariery architektoniczne - zwłaszcza w przestrzeni publicznej. W Gminie powinna powstać szkoła ogólnodostępna z oddziałami specjalnymi, żeby nasze dzieciaki nie spędzały w autobusach po kilka godzin dziennie. Trzeba prowadzić edukację wśród dzieci, młodzieży oraz dorosłych, która zapobiegnie wykluczeniu osób z niepełnosprawnościami. Dużo jest w tej przestrzeni do działania.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 17:58 @Andrzej
Przepraszam, skupiłam się nie na tej części. Fakt, ten teren jest mocno zdewastowany. Moim zdaniem dewastacja zaczęła się wcześniej - podczas prac budowlanych nad gazociągiem. Tutaj pojawia się problem właściciela gruntu przy torach. Proszę o cierpliwość, sprawdzę, jak wygląda własność tego terenu. Teraz nie mam takiej możliwości. Na pewno obszar za wiaduktem, za stacją gazową jest gminny (tzw. agry).

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 18:01 @Milkana
Jeśli chodzi o budynki komunalne, będą tam wymieniane źródła ciepła - muszą być.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 18:08 @Marek
Z jednej strony zamek wymaga nakładów, z drugiej stanowi ważną pozycję w budżecie Ośrodka Kultury po stronie dochodów, dlatego jest to jedno z trudniejszych pytań. Uważam jednak, że to nie może być jednoosobowa decyzja burmistrza. Musi być poprzedzona konsultacjami z Radą Miejską, Mieszkańcami (nie tylko Czerska) no i z Towarzystwami działającymi na terenie naszej Gminy - TONZ, TMGKiCZ, Urzeczeni... Ale też musiałoby być wynegocjowane porozumienie, które pozwoliłoby nie zmniejszać (a przynajmniej nie znacząco) zysków dla Gminy.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 18:23 @Wyborca
@Pytanie na śniadanie
Kilka z wymienionych przez @Pytanie na śniadanie osób to przyszli radni, a więc mają już funkcję. Czy będą pełnić jakąś funkcję w Radzie - o tym decydują radni, nie burmistrz.
Co do stanowiska wiceburmistrza, proszę uszanować moją decyzję i konsekwencję. Nie dzielę skóry na niedźwiedziu, poczekam na wynik wyborów. I nie jest to kwestia lekceważenia Państwa oczekiwań, tylko też troski o te osoby, z którymi mogę prowadzić rozmowy. Jeden z kandydatów, z którym rozmawiam, jest urzędnikiem i obawia się, że padnie ofiarą mobbingu. Takich czasów doczekaliśmy, dlatego proszę o wyrozumiałość...

Krzyś0

Data: 17 kwietnia 2024, 18:45 @Andrzej
Data: 17 kwietnia 2024, 15:17
O Naturze 2000
Jak wycieli topole na skarpie ktoś napisał że to obszar Natura 2000 (nawet napis był)i wtedy okazało się że to "lipa" a chodziło ( z tym napisem ) żeby motocykle nie rozjeżdżały skarpy !

Pasazer 742

Data: 17 kwietnia 2024, 18:56 Witam serdecznie, czy jako burmistrz zalatwi Pani czestsze kursowanie 742 co 30 min w godzinach szczytu 06:00-08:00 i 16:00-18:00 oraz aby nie bylo przerw 2 godzinnych w ciagu dnia oraz wieczorem bo takowe sa. Napisalem kiedys do gorakalwaria.net, zostalo opublikowane, urzad wyslal studentow do liczenia pasazerow i doszli do konkluzji, ze autobusy nie sa przeladowane. Zart jakis. Nowe osiedla, naplyw mieszkancow, benzyna droga, parkingi platne to wszystko powoduje, ze liczba pasazerow drastycznie wzrosla. Zamiast wysylac studentow z ankieta proponuje burmistrzowi lub radzie jezdzic do Wwy codziennie rano przez miesiac i niech ktos powie, ze jest luzno. Prosze o odpowiedz, dziekuje i pozdrawiam.

XXX

Data: 17 kwietnia 2024, 19:22 Do Milkana@
Jesteś człowieku niedoinformowany co do tzw.blokow na Pekinie ponieważ większa ilość bloków jest własnością prywatną tzw.wspolnoty a nie mieszkania socjalne i większość gotuje na normalnych kuchniach a nie na kuchniach węglowych.Więc doinformuj się

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 17 kwietnia 2024, 19:24 @Edzio
Proszę zauważyć, że ten artykuł jest konsekwencją debaty. Podczas niej masę pytań nie zostało zadanych i stąd pomysł na stworzenie tej możliwości tutaj. Jestem radną drugą kadencję, co oznacza, że jednak działam społecznie, skoro Mieszkańcy mi zaufali. W poprzedniej kadencji pełniłam, a od początku tej kadencji pełnię dyżury w ratuszu, a jako przewodnicząca czekam na Mieszkańców w każdy czwartek od 16:15 do 16:45, ale jeśli jest taka potrzeba, jestem do dyspozycji dłużej i w innych godzinach - ustalonych telefonicznie.

XXX

Data: 17 kwietnia 2024, 19:51 Czy gdy zostanie Pani burmistrzem to zajmnie się Pani ulicą Staszica aby zrobić chodnik który był obiecany przez poprzednich burmistrzów a została zrobiona tylko ulica Batorego




Beata Polaczynska

Data: 17 kwietnia 2024, 20:47 Piszesz o niedoinwestowanym zamku i jednocześnie postulujesz powstanie muzeum regionalnego. Mówisz o zaniedbanym kinie, a ja dodam konieczność budowy nowego centrum kultury, siedziby dla biblioteki w Czersku. Po co proponować nowe instytucje jak budżetu gminy nie stać na utrzymanie tych, które są?

Ferdynand

Data: 17 kwietnia 2024, 21:59 Komentarz został ukryty z powodu naruszenia zasad komentarzy.

Metropolia

Data: 17 kwietnia 2024, 22:09 Skoro mamy być tą Metropolią jak zapowiada pan Arkadiusz, to co ze środkami z KPO, czy ma Pani wiedzę jak gmina jest przygotowana do zabrania jak największej puli tych środków? Na co są przygotowane wnioski ? Nie wiem, ale chyba mamy dużo do zrobienia, a pan burmistrz, oby były, chwali się że mamy najlepszego eksperta od pozyskiwania środkowy, tyle że w rankingach z tego obszaru spadliśmy za czasów tego eksperta o około 340 miejsc w dół ! Jaki ma Pani plan na poprawę tego ?

Mieszkanka

Data: 17 kwietnia 2024, 22:37 Pani Aleksandro przeglądając budżet na 2024 rok dla naszej gminy zauważyłam że nie ma ani złotówki na stadion MKS Korona. Burmistrz obiecywał nam że będziemy mieć stadion a tu ani złotówki czyli ani nowy ani remont tego co się znajduje. Czy w takim razie możemy liczyć w następnym roku że będzie przewidziana taka inwestycja ???

Stary

Data: 17 kwietnia 2024, 22:40 Mam pytanie odnośnie OSP. Osp w Czaplinku ma obiecany woz strażacki w tym roku w budżecie nie ma wzmianki. Czyli wozu nie będzie? Czy Pani jako nowa kandydatka na Burmistrza będzie wspierała OSP i tak jak Pani obiecała będzie w miarę równo traktowała nasze jednostki ?

wyborca

Data: 17 kwietnia 2024, 23:12 Pani Aleksandro czy Prezesem ZGK będzie znowu Pan Pełka ?proszę o odpowiedź od tego zależy mój głos i całej mojej 10 osobowej rodziny. Miałem głosować na Panią, ale teraz mam wątpliwości ? Proszę o odpowiedź, dziękuję .

Janek

Data: 17 kwietnia 2024, 23:32 Pytanie dotyczy punktów, w których odbywają się gry hazardowe. Mój syn od roku czasu leczy się z uzależnienia.kiedy Państwo to zlikwidujcie? Wszyscy wiedzą włącznie z Policją co tam się dzieje ale nikt nie reaguje. Czy oni mają ochronę? Kolejna sprawa to nowe miejsce przy hali sportowej....młodziez wykorzystuje to do libacji....czy zrobicie z tym porządek?

misiek

Data: 18 kwietnia 2024, 07:29 zapytała Pani burmistrza jakie są jego relacje z PO, proszę podzielić się z nami Pani sympatiami politycznymi. Wiemy, że jest Pani bezpartyjna, ale do której partii politycznej Pani najbliżej? Dla ułatwienia proszę wskazać tylko jedną.

Zainteresowany

Data: 18 kwietnia 2024, 09:17 Czy MPZP dotyczący obszaru między ulicami Marianki, Budowlanych, Kalwaryjska i Papczyńskiego będzie dokończony, czy będą uwzględnione postulaty wszystkich właścicieli działek, a nie tylko dewelopera i Kościoła. Ostanie propozycje pokazuje całkowitą ignorancję urzędu miasta i rady gminy w stosunku do właścicieli gruntów. Urząd jest dla mieszkańców, a nie odwrotnie. Propozycje oderwane od rzeczywistości i nierealne finansowo. W sumie to oboje kandydatów odpowiada za ten stan rzeczy, inne mpzp maja podobne problemy.

2+2

Data: 18 kwietnia 2024, 10:04 Może i trochę zmian w gminie by się przydało ...tak mam wrażenie .że obecny burmistrz .działał .tak zbyt na pół gwizdka...ale z kolei pani Komosa ..tajemnicza .i nie potrzebnie .otoczyła się.tym towarzystwem .którym mieszkańcy . podziękowali już .za udział .w wyborach..to mnie zastanawia ..po co dalej się pchają..???to sa emeryci....potrzeba osob młodszych wykształconych ..z .krzepa do działania dla dobra naszej gminy ....

wrażenie

Data: 18 kwietnia 2024, 10:31 czy naprawdę uważacie, że wszystko, co robiły osoby, które wcześniej pełniły w gminie lub jej spółkach jakieś funkcje, wszystko robiły źle? Miałem kiedyś sposobność załatwiać sprawy z p. Pełką i w mojej ocenie był/jest bardzo kompetentną osobą. Odnoszę wrażenie, że po rozbiciu przez burmistrza Strzyżewskiego "starego układu", powstał jakiś nowy układ, który czegoś się obawia, pytanie tylko czy utraty pracy czy również innych spraw?

Wyborca

Data: 18 kwietnia 2024, 11:30 No to mamy jasność
Zamiast konkretów polityczne lanie wody świadczy tylko o tym że prawdą jest to o czym mówi się powszechnie
Poparcie Pani Komosy przez pozostałych kandydatów nie jest wynikiem działania dla dobra gminy tylko realizacją własnych interesów
Tak ładnie pisze Pani o szacunku tylko gdzie się podział Pani szacunek do obywateli którzy głosowali na Panią a nie na Jędral, Fijkę czy Wiśniewskiego. O ich szacunku do swoich wyborców nie wspomnę
Oj nieładnie nieładnie
Mam nadzieję że w niedzielę ludzie Panią za to przy urnach rozliczą

Rajmund Wiśniewski

Data: 18 kwietnia 2024, 12:07 2+2
...potrzeba młodszych wykształconych ... z krzepą

1. Te trzy osoby, o których mowa to ludzie, którzy wspierają panią Aleksandrę i jest to porozumienie nie koalicja.
2. Głosowało na nas troje ponad 30 % wyborców i oni też mają milczeć ?
3.Mamy prawo popierać osobę godną naszego zaufania, z którą dzielimy się swoimi doświadczeniami i wiedzą dla dobra wspólnoty żeby łączyć nie dzielić.
4.Też jestem za młodymi, wykształconymi i pełnymi energii ale również z odrobiną doświadczenia życiowego, pokory i empatii chętnymi do pracy dla społeczeństwa.
2+2 jeżeli jesteś właśnie takim człowiekiem to dlaczego nie startowałeś na burmistrza ?


wyborca

Data: 18 kwietnia 2024, 12:29 Do Wrażenie
nie uważam, że wszyscy pracownicy pracujący za pana Pełki w ZGK źle robili, nie uważam taż że sam Pan Pełka był niekompetentnym, był sympatycznym i otwarty, też załatwiałem kilka spraw w ZGK, ale On nie panował nad chaosem jaki powstał za jego zarządzania ZGK, sam mam firmę w której zatrudniam ludzi, nie potrafił dobrze zarządzać, skoro była wiecznie jakaś bakteria w wodzie, bałem się pić wody z kranu, brać prysznica, co oni tej wody wtedy nie badali, a płaciłem za wodę z bakteriami, czyli za wadliwy towar, teraz ja i moja cała rodzina pijemy i jest ok. Chyba o to chodzi, żeby nam Mieszkańcom GK dobrze się żyło.

Hit

Data: 18 kwietnia 2024, 12:31 Nie no, hit! Audyt w przychodni, znajdzie lekarzy, których wszędzie brakuje i zbuduje szpital na skalę krajowa. Śmiech na sali, prosze o doprecyzowanie jak, gdzie i w jaki sposób bedzie pani szukała tych lekarzy i co im pani zaoferuje, ze już czekają z otwartymi ramionami na te propozycje?

stuku puku

Data: 18 kwietnia 2024, 12:34 1. Co to znaczy, że "jest gotowy projekt rewitalizacji olbrzymiego obszaru nad Wisłą - od portu do Królewskiego Lasu."? Kto ten projekt wymyślił i go złożył?
2. Dlaczego przez tyle lat, kiedy zasiadała Pani w radzie nie działo sie nic w temacie niepełnosprawnych? Teraz nagle pomysły na szkołę, pomoc dla nich, a do tej pory byli pozostawieni sami sobie!

To szukanie powodów, aby wzbudzić dyskusję i hejt, którego się wypieracie

2+2

Data: 18 kwietnia 2024, 13:12 Do pana Rajmunda. .otóż drogi panie ...wyjaśniam ...Nie startuje i nie będę startować .na burmistrza ..czy radnego ..bo poprostu ..nie .nadaje się na takie fuchy . ponad 30 lat.mam pracę ..i robię to co lubię i na czym się .znam ....trochę więcej samokrytyki .polecam.....i zdania nie zmieniam uważam ..że ludzie młodzi i .z pomysłami ...a nie na starość się .pchacie. na siłę ..i.nawet wielka zgoda wśród PiS i PO ..to są jakieś jaja...a swoją drogą panie Wiśniewski to myślę .że nie jest pan autorem tychże wpisów ...bo .Pan nie miał odwagi być na żywo na debacie ..i rozmawiać.natomiast .wpisy i komentarze pana autorstwa .są bardzo piękne ...więc proszę wybaczyć ...ale .nie kumam pańskiej czaczy....

Wyborczyni

Data: 18 kwietnia 2024, 13:36 Odnośnie ZGK jest tam cyrk na kółkach. W zarządzie jest prawnik p.Rosa Michał znana twarz . A co jeśli wyjdzie bród przecież oberwie się jemu w dużej mierze bo nie widział? W tedy straci duże poważanie. To jest moje zdanie. Lanosy gdzieś na fb wyczytałam że naprawa większą niż och wartość czemu ? Czemu firma nie wypożyczy samochodow albo nie weźmie w lising No właśnie pewnie dlatego żebyśmy mieszkańcy nie mówili że zgk jeździ nowymi samochodami. Wszystko się układa w całość. Mnie to zastanawia ale nie ma dalej odpowiedzi na pytanie bo jedna z mieszkanek również zwróciła na to uwagę zresztą rada czy p.Jędral również czemu Arek nie powołał prezesa do przedstawienia sprawozdania ? Zasłania się spółka ale przecież prezes musi przedstawić bo gmina dofinansowuje zgk. Nie bywałe....poprpstu to co tam się dzieje. Co do mobbingu jeden z radnych który nie wszedł do rady groził jednej z osób pracujących że jeśli powiesi konkurencję bilbord to straci robotę. Zbieg okoliczności? Od dawna się mówiło otwarcie że mobbing jest w urzędzie i to za kadencji pana Arka. Może dlatego panie są takie skwaszone a teraz przed druga tura pomocne i uśmiechnięte 😀

Strażak OSP

Data: 18 kwietnia 2024, 13:43 Strażacy OSP pomagając innym sami powinni przechodzić i przechodzą różne szkolenia. Uważam, że wszelkie szkolenia w macierzystych jednostkach OSP powinny być obligatoryjne i być obowiązkowe np. 4 godziny w miesiącu. Strażacy powinni za te szkolenia dostawać wynagrodzenie. Obecne wynagrodzenie za uczestnictwo w akcji ratunkowej za godzinę jest symboliczne. Nie jest to nawet najniższa krajowa a przecież pracę wykonują specjaliści. Pytanie: Czy jako Burmistrz będzie Pani zabiegała żeby nasza Gmina była przykładem dla innych gmin i doceni pracę ludzi narażających niejednokrotnie swoje życie. Ps. Zgadzam się że wszystkie jednostki powinny usiąść wspólnie do stołu i rozmawiać o potrzebach Gminnych OSP.

wrażenie

Data: 18 kwietnia 2024, 15:10 niestety kolejne wpisy jak również nowy wątek, że którym Pan Arkadiusz Strzyżewski prosi o głos zaczynając od ataku nazywając kontrkandydatkę oraz innych kandydatów z pierwszej tury "wypadkową najróżniejszych interesów czwórki kandydatów" potęgują moje wrażenie, że powstał nowy układ, który trzęsie się o stołki. Burmistrz ma dbać o interes jak największej grupy mieszkańców i jeśli uda mu się połączyć ogień z wodą to będzie prawdziwy POPiS.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 15:32 @Pasazer742
Jeśli stworzymy sieć komunikacyjną umożliwiającą wykorzystanie położenia Góry Kalwarii (chodzi mi o całą Gminę) w sąsiedztwie stacji, myślę, że ta komunikacja będzie komfortowa. Co do linii 742 będę kontynuowała rozmowy (bo one były prowadzone, choć z mizernym skutkiem) w poruszonych przez Pana obszarach. Myślę też, że należałoby przeanalizować możliwość stworzenia transportu gminnego.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 15:36 @XXX
Często chodzę tam na spacery z psem i widzę, że chodnik jest tam niezbędny. I będzie tam.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 15:42 @Beata Polaczyńska
Beatko, w którym miejscu pisałam o zaniedbanym kinie? Albo o niedoinwestowanym zamku? Pisałam w kontekście pytania, czy powinniśmy oddać zamek...

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 15:49 @Metropolia
Po pierwsze przywrócę komórkę urzędu d.s. pozyskiwania środków unijnych. Musimy mieć osobę, która będzie się zajmowała tylko i wyłącznie tym obszarem. Nie możemy tego przegapić i nie możemy sobie pozwolić na żadną opieszałość. Mamy wiele do zrobienia - zgadzam się, ale proszę mi wybaczyć, nie będę tego komentować. Jako burmistrz (jeśli Mieszkańcy tak zdecydują), muszę od razu wziąć się do pracy.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 15:53 @Mieszkanka
Natychmiast trzeba szukać dofinansowania. Na pełnowymiarowe boisko, boisko pod "balonem", bieżnię, trybuny. Obiekt, który był budowany przez Mieszkańców i stanowi pewną pamiątkę MUSI być ujęty w zadaniach w budżecie. Liczę na to, że - w zależności od dofinansowania - znajdzie się w budżecie. I dołożę do tego wszelkich starań.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 15:59 @Stary
Tak, jak obiecałam. Jednostki pożarnicze powinny być doposażane w równym stopniu. Powinno się to odbywać w drodze wspólnych ustaleń z przedstawicielami poszczególnych jednostek na zasadzie wspólnego ustalania: co, komu w pierwszej a komu w drugiej kolejności. Jeśli OSP w Czaplinku miała obiecany wóz strażacki, nie widzę powodu, by się z tego wycofywać - zwłaszcza w słusznej sprawie. A ta jest słuszna.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 16:00 @wyborca
Oczywiście prezesa wybiera Rada Nadzorcza. Nie będę proponowała kandydatury pana Pełki.

Rajmund Wiśniewski

Data: 18 kwietnia 2024, 16:34 2+2
Pan Arkadiusz Strzyżewski i Pan Stanisław Fijka są członkami PO.
Działania pana Strzyżewskiego obserwuję od 9 lat i w całym tym okresie widać było, że jest człowiekiem PO i działał wyłącznie w interesie swoim i tej partii czego najlepszym dowodem jest ZGK.
Szczególnego znaczenia nabiera również artykuł sponsorowany na łamach tego portalu, w którym chwali się poparciem notabli z PO panów Kandyby i Olszewskiego.
Nie potrafił jednak przekonać do swojego programu żadnego spośród swoich kontrkandydatów.
Można powiedzieć ,że jak nie on to na pewno gminą nie będzie rządzić jako burmistrz pani Aleksandra Fedynicz Komosa tylko cytuję : "wypadkowa najróżniejszych interesów czwórki kandydatów". On człowiek - kontrkandydat to INTERESY -nie człowiek.
Tak to prawda ,pan Stanisław Fijka też jest z PO. Ale to właśnie On w mojej obecności dwukrotnie stwierdził, że jeżeli PO zażąda od niego lojalności kosztem gminy Góry Kalwarii i naszej społeczności wystąpi z PO i utworzy własny komitet wyborczy. Takiej deklaracji ze strony pana Strzyżewskiego nie słyszałem.
Pozostaje kwestia programów. Różnice w nich pomiędzy kandydatami i to wszystkimi są niewiarygodnie ,z mojego punktu widzenia, małe. Różnica pomiędzy moim a pani Komosy praktycznie jedna, czy amfiteatr czy hala sportowo-widowiskowa. Swój program pisałem sam nie czytając wcześniej niczyich programów a tu taka zbieżność na co pani Komosa mi odpowiedziała - najwyraźniej kierują nami te same cele i potrzeby gminy.
Co nas różni ?
To jest to kogo reprezentujemy lub kogo nie reprezentujemy. Czy dla mnie jest to różnica zasadnicza uniemożliwiająca współpracę na poziomie gminy ?
Dla mnie zdecydowanie NIE.
Ale są sprawy zdecydowanie ważniejsze. To jakie jest podejście do prawa ,uczciwości, zaangażowania w sprawy społeczne, pomocy ludziom, którzy nie są z mojej rodziny, wsi, ulicy, partii itd. i podejście do historii i tradycji.
Faktem jest, że patrząc na treść tylko tych ostatnich dwóch zdań i moich również osobistych doświadczeń z panem Strzyżewskim dojście do porozumienia typu Komosa - Jędral - Fijka - Wiśniewski między mną i panem Strzyżewskim byłoby wyjątkowo trudne.
Być może pani Komosa zasugerowała się moim artykułem sponsorowanym z możliwością dodawania komentarzy i sama też umieściła taki sam. Natomiast pan Strzyżewski nie miał najwyraźniej tyle odwagi abyśmy pod jego artykułem mogli mu też zadawać pytania.
Sam mógłbym się np. zapytać jaki bezpośredni pożytek odniosła gmina z wydatkowanych 3,5 mln złotych wydanych z funduszy europejskich na wyjazdy pracowników gminy do Indochin ?
Ile wniosków na środki z KPO zostało już złożonych ? Zwłaszcza, że gmina Piaseczno złożyła ich podobno już kila.

Przepraszam ewentualnie za styl i składnię , ale tak piszę od zawsze. Wszystkie wpisy firmowane moim nazwiskiem napisałem sam, wyłącznie sam.


Mieszkanka

Data: 18 kwietnia 2024, 17:52 Czy jest szansa na zlikwidowanie parkingu, który zajmuje chodnik przy ul. Grota Roweckiego(przy sklepie Gaga)i skutecznie uniemożliwia poruszanie się pieszym? To, co tam się dzieje, stwarza realne zagrożenie dla pieszych. Dziwię się że nikt nic z tym nie robi.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 18:52 @misiek
Bliżej mi do prawicy niż lewicy, ale żadna partia polityczna mi nie odpowiada. Gdyby było inaczej, na pewno wstąpiłabym do którejś.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 19:01 @Andrzej
Teren, o którym Pan pisał, należy do PKP. Należy zatem najpierw wyegzekwować od właściciela terenu, by sprzątał. I koniecznie trzeba to zrobić.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 19:26 @Strażak OSP
No i właśnie dlatego trzeba rozmawiać! Kwestia stawek, ekwiwalentu, doposażenia, zdobywania dofinansowania - to wszystko powinno być wypracowane wspólnie, a nie jakoś sterowane centralnie.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 18 kwietnia 2024, 19:40 @stuku puku
1. Autorem projektu jest WOPR i personalnie pan Piotr Rytko
2. Wielki błąd, że nie zwracano na to uwagi. Gmina usprawiedliwiała się, że jest to zadanie powiatu. Tym problemem zajęłam się od początku kadencji, inicjując spotkania z niepełnosprawnymi uczestnikami naszej Gminy. Czy to źle?

wyborca

Data: 19 kwietnia 2024, 00:24 Czy to prawda, że ZGK nie zapłaci podatku około 1 mln złotych? Bo po co do budżetu gminy? Czy pani o tym wie, a jak tak co pani z tym zrobiła?

Józef

Data: 19 kwietnia 2024, 00:45 Czy kiedyś o g. 6 czy trochę 7 rano była Pani przed przychodnią i widziała stojących po numerek do lekarza? Przeważnie to są chorzy ludzie, chcą pomocy, czekają lub co poniektórzy zajmą kolejkę i siedzą w samochodzie. Przynajmniej dwie godziny lub jedna stania. Zapraszam .., do kolejki. Co Pani na to, że kilka kadencji za sobą - co Pani zrobiła - nie słucha i nie widzi Pani w swoim otoczeniu nas, ludzi, chorych - zdrowych tam nie ma. Co burmistrz i przewodniczą rady na to? Jako radna czy wie że to z naszych podatków? A może wypowie się pani na temat podwyższonych podatków, ktoś to uchwalił, my płacimy - a jaka jest pani opinia w tej sprawie?

nsz

Data: 19 kwietnia 2024, 08:36 Pojawiły się dwa artykuły, dwóch kandydatów i tylko pod jednym można komentować. Ba pod jednym nawet autorka odpowiada.
Różnicę widać więc gołym okiem. Kto się odgrodził od ludzi i boi krytyki, a kto wyszedł do ludzi.
Naprawdę szacunek za otwartość. To nie jest łatwe.

ppp

Data: 19 kwietnia 2024, 08:38 Pamiętam kampanię sprzed 5 lat. Jak as i jego trole oczerniały Zielińskiego. Zły był skwerek za milion. Zła komunikacja. Miasto miało zwrócić się do Wisły.
Co mamy po 5 latach?
Plac zabaw za prawie 6 razy tyle. Komunikacja nadal fatalna, a nad Wisłą nadal brak zagospodarowania.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 09:48 @Janek
Najważniejszy i największy obszar do działania to PROFILAKTYKA. Zakazy nic nie dają, wywołują efekt odwrotny od zamierzonego. Należy leczyć przyczyny, nie skutki. Jeżeli te "salony" są nielegalne, bezwzględnie trzeba je zamknąć.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 09:52 @Andrzej
Przepraszam, że ta odpowiedź taka poszatkowana. Pisałam o konieczności rozmów z PKP w sprawie uporządkowania terenu. To może trwać, więc pierwsze, co trzeba zrobić, to zorganizować społeczną akcję sprzątania tego obszaru. Zakończoną ogniskiem i kiełbaskami na przykład. Same korzyści: integracja Mieszkańców i czysty teren. Zrobimy to! Nawet, jeśli Mieszkańcy mnie nie wybiorą na burmistrza.


misiek

Data: 19 kwietnia 2024, 10:02 wiem, że deklaruje Pani bezpartyjność, ale prosiłbym o jasną deklarację, do której z prawicowych partii Pani najbliżej PiS, czy Solidarna Polska, czy może innej (nie wiem co Pani określa jako prawicę)?

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 10:28 @Zainteresowany
Być może był Pan na posiedzeniu Komisji Rady odnośnie uwag złożonych przez Mieszkańców do planu. Mi się ten plan nie podoba. Skoro wywołał tyle uwag, to znaczy, że nie służy Mieszkańcom. A powinien. Przede wszystkim trzeba usytuować zbiornik retencyjny - widzę go na terenach gminnych. Taki zbiornik może zainicjować powstanie tam terenu rekreacyjnego (broń Boże nie mam na myśli kąpieliska!) - parku, miejsca zieleni, odpoczynku. I to jest punkt wyjścia.

Mieszkaniec wsi

Data: 19 kwietnia 2024, 10:35 Dzień dobry.
Proszę odpowiedzieć na moje pytanie:
Co z mieszkańcami obszarów wiejskich-jaką będzie Pani miała ofertę dla nich,gdy obejmie Pani urząd burmistrza?
Wiele czytam tu o inwestycjach,poprawiających standardów życia mieszkańców,ale tylko z tych miasta.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 10:47 @Hit
Właśnie dlatego potrzebny jest audyt, żeby zobaczyć jaka jest przyczyna aktualnego stanu. Chcę opierać swoje działania na konkretnych danych a nie na przysłowiowym widzimisię. Trzeba rzetelnie zdiagnozować, czy są to kwestie organizacyjne, czy brak lekarzy. O możliwości ściągnięcia lekarzy (jeśli ich brakuje, a to powinien wykazać audyt) mówiłam podczas debaty. Możemy posłużyć się przykładem Tarczyna. Tam jest możliwość dokształcania się lekarzy rezydentów i to zachęca ich do pracy w tym miejscu. U nas niemożliwe? A dlaczego nie?

do Pana Rajmudna

Data: 19 kwietnia 2024, 10:53 To, że przeprasza Pan za to jak Pan pisze i jeszcze stwierdza, że pisze tak od zawsze to po prostu żenada. A teraz raz jeszcze ta sama treść: 'to rze pan pszepraża za to jak pan pisze i jeszcze stwfierdza rze pisze od zawsze to po prostu rzenata".

PYTANIE

Data: 19 kwietnia 2024, 10:56 Czy naprawdę uważa Pani, że prośba o zadawanie pytań przed wyborami i odpowiedzi pozytywne na wszystkie, sprawi, że ludzie zmienią zdanie? Uważam, że pytania należało zadawać przez 5 lat a tak to brzydko z Pani strony wygląda.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 11:42 @wyborca
Nie mam takiej wiedzy, ale na pewno to sprawdzę.

Nauczyciel

Data: 19 kwietnia 2024, 12:53 Jak to jest ze według jedenj gminy w różnych placówkach są dodatki albo ich całkowity brak np wczasy pod gruszą? Czy będziemy jednakowo wszyscy traktowani?

Rajmund Wiśniewski

Data: 19 kwietnia 2024, 13:26 @do Pana Rajmunda
Ja nie mam problemu z tym żeby pisać pod własnym nazwiskiem, głównie dlatego, że jestem świadomy treści tego co piszę i o kim ewentualnie piszę.
Proszę przeczytać komentarze 2+2 i będzie wiadomo dlaczego wspomniałem o tym co w sumie nie wiadomo kto tak złośliwie komentuje.
Muszę jeszcze podkreślić, że poruszając tyle istotnych spraw nie zarzucono mi ani razu kłamstwa ani chociażby minimalnego mijania się z prawdą.

W czasie tej kampanii wyborczej podniesionych było naprawdę bardzo dużo spraw, również w czasie debat, które nie zostały w pełni wyjaśnione.
To, że można dodawać komentarze ma przede wszystkim dać Państwu i mnie możliwość postawienia pytań i uzyskania odpowiedzi na nie.
Z tego co wiem od wielu osób to rzeczywiście pani Komosa przez całą kadencję pełniła dyżury w urzędzie gminy i była do Państwa dyspozycji.
W stosunku do pani Komosy padło bardzo dużo zarzutów, które nie były w kompetencji radnego a później przewodniczącej rady gminy.
Zarzuty te byłyby jednak całkowicie uzasadnione, gdyby pani Komosa pełniła funkcję burmistrza.
To, że tych pytań i zarzutów nie można postawić bezpośrednio panu Strzyżewskiemu na tym portalu, na którym się reklamuje, w moich oczach dyskwalifikuje tego pana.
Hejt za to dotyka panią Komosę, może mi to ktoś wytłumaczyć.


bodzio

Data: 19 kwietnia 2024, 13:39 czy zamierza Pani wprowadzić Pani jakieś zmiany w ZOPO?

Marek

Data: 19 kwietnia 2024, 15:46 Dziękuję za odpowiedź. Jeśli nie oddanie zamku do Województwa, czemu jest Pani raczej przeciwna, to jaka wizja na następne lata funkcjonowania zamku? Zamek nie powinien finansować gminnej jednostki odpowiedzialnej za kulturę. Całe środki powinny być reinwestowane w zamek, tam nawet nie ma toalet, a panie od biletów siedzą w zapleśniałych budkach. O stanie i wyglądzie murów można wiele napisać... Potrzebna jest śmiała wizja, łącznie z decyzją o częściowej być może odbudowie, ściągnięcie eksponatów wydobytych na tym terenie itd.

XXX

Data: 19 kwietnia 2024, 17:11 Dziękuję za odpowiedź!
Ale mam nadzieję że przy okazji zrobienia chodnika na ul.Staszica będzie to zrobione z nawierzchnią tak jak na ul.Batorego, i na to czekają mieszkańcy tejże ulicy

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 18:42 @Mieszkanka
Ma Pani rację, parkowanie w tym miejscu jest niebezpieczne. Jak rozwiązać ten problem? Może analogicznie do wydzielonych miejsc przy aptece parę metrów dalej.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 18:45 @PYTANIE
Proszę zauważyć, że ten artykuł jest konsekwencją debaty. Podczas niej masę pytań nie zostało zadanych i stąd pomysł na stworzenie tej możliwości tutaj. Jestem radną drugą kadencję, co oznacza, że jednak działam, skoro Mieszkańcy mi zaufali. W poprzedniej kadencji pełniłam, a od początku tej kadencji pełnię dyżury w ratuszu, a jako przewodnicząca czekam na Mieszkańców w każdy czwartek od 16:15 do 16:45, ale jeśli jest taka potrzeba, jestem do dyspozycji dłużej i w innych godzinach - ustalonych telefonicznie.


Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 18:54 @Józef
Tak, byłam. Niejeden raz i to dosyć często, gdy opiekowałam się moją Mamą.
Na debacie padło stwierdzenie obecnego burmistrza, że wg NFZ na jednego lekarza powinno przypadać 2,5 tys. pacjentów, a tymczasem u nas w Gminie jest 1,7 tys. - 1,9 tys. Powstaje pytanie: skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? Widzę to tak: najpierw trzeba przeprowadzić audyt w przychodni. Jeśli audyt wykaże błędy organizacyjne, wtedy trzeba będzie dokonać zmian organizacyjnych, jeśli będą to braki osobowe - trzeba będzie szukać lekarzy. Mam też na to pomysł wzorując się na przykładzie Tarczyna. Jeżeli stworzymy warunki umożliwiające rezydentom dalsze kształcenie się, będą do nas ściągali. Ponadto należy trzymać rękę na pulsie i jeśli tylko ministerstwo rozpocznie system rejestracji poprzez sms-y, musimy jak najszybciej wdrożyć to i u nas. Reagowałam jako radna - niejeden raz poruszaliśmy ten temat na obradach komisji Rady. Ale organem podejmującym działania jest burmistrz, nie rada. To wynika wprost z ustawy o samorządzie gminnym.


Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 19:02 @Mieszkaniec wsi
Moja oferta musi wynikać z potrzeb mieszkańców sołectwa, a każde jest inne. Nie wyobrażam sobie innej diagnozy tych potrzeb, jak cykliczny - co kwartał - kontakt z sołectwami. Obecność burmistrza na jednym zebraniu - w sprawie funduszu sołeckiego - to nie wystarczy. Deklaruję także systematyczny kontakt z sołtysami. Mam też pomysł na to, żeby większe sołectwa (np. Czersk, Baniocha) stawały się swoistymi centrami - żeby były ośrodkami, w których znalazłby się budynek, który byłby świetlicą środowiskową, siedzibą dla Kół Gospodyń Wiejskich - takim lokalnym centrum aktywności.


Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 19:04 @Marek
Słusznie. Dlatego w moim programie jest Muzeum Szkuty Czerskiej i Muzeum Regionalne.

Aleksandra Fedynicz - Komosa

Data: 19 kwietnia 2024, 19:09 @Marek
Do zamku musi być doprowadzona kanalizacja, aktualnie rozmowy burmistrza z księdzem spaliły na panewce. Kasa, o której Pan pisze - jest gotowy projekt na kasy wykonany w ramach konkursu parę lat temu. To jest to, o czym mówiłam podczas tej debaty. Należy wyjąć te projekty, które zalegają półki i czerpać z nich inspirację, a nie tworzyć nowe i wyważać drzwi, które - być może - już są otwarte, a przynajmniej uchylone.

Do Pana Rajmunda

Data: 22 kwietnia 2024, 14:00 Pisze Pan, że dyskwalifikuje burmistrza, że nie daje w jednym poście możliwości komentowania. Pan z tego co pamiętam wypiął się na wyborców nie przychodząc na debatę. Proszę o odpowiedź: według Pana nie przyjście dyskwalifikuje Pana?